گوترش: تروریسم نوین به تهدیدی بی سابقه برای صلح تبدیل شده است

  • انتشار: ۸ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 36260

آنتونیو گوترش دبير کل سازمان ملل متحد گفت تروريسم نوين به يک تهديد بي سابقه براي صلح و امنيت تبديل شده است.

به گزارش خبرگزاري تاس، آنتونيو گوترش دبير کل سازمان ملل متحد روز گذشته (شنبه) در سخنراني در نشست اتحاديه آفريقا در آديس آبابا پايتخت اتيوپيا گفت تروريسم نوين به يک تهديد بي سابقه براي صلح و امنيت تبديل شده است.

گوترش گفت:«هيچ چيز تروريسم را توجيه نمي کند. هيچ جريان يا ناراحتي نمي تواند هدف قرار دادن کورکورانه غيرنظاميان، نابودي زندگي و امکانات زندگي و نيز ايجاد صرف ترس را توجيه کند. مي دانيم تروريسم متاسفانه در طول اعصار و در مناطق مختلف جهان به اشکال مختلف با ما بوده است. ولي تروريسم مدرن در دامنه و محدوده اي کاملا متفاوت به کار گرفته شده است. اين تروريسم به تهديدي بي سابقه براي صلح، امنيت و توسعه جهاني تبديل شده است.»

دبير کل سازمان ملل ادامه داد:«تروريسم مدرن نه تنها از نظر درجه و ميزان بلکه از نظرماهيت نيز متفاوت است، اين تروريسم پيچيده تر شده و ابزار عملياتي جديدي پيدا کرده است.»

به گفته وي، جهانيان نبايد اين مسئله را فراموش کنند که اکثريت حملات تروريستي در کشورهاي در حال توسعه روي مي دهد.

گوترش در سي امين نشست سران کشورها و دولت هاي اتحاديه آفريقا شرکت کرده است. اين نشست در مقر اتحاديه آفريقا در آديس آبابا در بين تاريخ 22 تا 29 جنوری صورت مي گيرد. هدف اصلي اين نشست مقابله با تروريسم و فساد عنوان شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟