گلوله باران نمازگران در حین نماز تراویح در پکتیا

  • انتشار: ۲۰ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 24177

وزارت امور داخله از کشته و زخمی‌شدن ۱۲ نمازگزار در جریان ادای نماز تراویح در ولایت پکتیا خبر می‌دهد.

این وزارت با نشر خبرنامه‌یی می‌گوید که این رویداد حوالی ساعت ۸:۴۵ دقیقه، شب گذشته در یک مسجد در حوزۀ دوم امنیتی شهر گردیز رخ داده‌است.

به گفتۀ وزارت داخله، در تیراندازی بالای نمازگزاران در هنگام نماز تراویح سه تن جان باخته‌اند و ۹ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

وزارت داخله می‌گوید هدف‌قراردادن افراد ملکی در ماه رمضان نشان‌دهندۀ ضعف و ناتوانی جدی دشمنان دین و مردم است.

در خبرنامه آمده‌است که دشمنان توان مقابله با نیروهای امنیتی را ندارند و عمدا افراد ملکی را به شیوه‌های مختلف تروریستی هدف قرار می‌دهند.

وزارت داخله در این خبرنامه ضمن محکوم کردن این عمل گفته است که در تلاش است تا عاملان این حمله را شناسایی و به پنجه قانون بسپارد.

این درحالی است که در هفته‌های گذشته چنین حملات انتحاری و انفجاری در کشور صورت گرفت منجر به کشته و زخمی شدن صدها تن گردید و امروز شنبه از سوی حکومت عزای عمومی اعلام گردیده است.

در کابل صدها تن در مناطق مختلف خیمه تحصن بر پا کرده اند و خواستار برکناری شماری از مقام‌های امنیتی دولت، رسیدگی به زخمی‌های رویداد انفجاری هفته گذشته و گرفتن امنیت شهروندان کشور گردیده اند.

هرچند تا به حال مسؤولیت این حادثه را هیچ فرد یا گروهی به شمول طالبان به دوش نگرفته و وزارت داخله نیز در مورد هویت حمله‌کننده‌گان چیزی نگفته‌است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟