گلوبال ریسرچ: عربستان در یمن مرتکب جنایت جنگی شده است

  • انتشار: ۱۶ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیبین الملل
  • شناسه مطلب: 19182

مرکز پژوهشی گلوبال ریسرچ کانادا روز گذشته (یکشنبه) در گزارشی از شرایط انسانی در یمن، اعلام کرد که ائتلاف تحت رهبری عربستان در یمن مرتکب جنایت جنگی شده است.

به گزارش سایت خبری المسیره یمن، مرکز پژوهشی گلوبال ریسرچ تجاوز به یمن را نقض آشکار قوانین بین المللی دانسته و با اشاره به ائتلاف تحت رهبری عربستان، این کشور را مسئول کشتار و جنایت در یمن عنوان کرده است.

بنابر گزارش این مرکز تحقیقاتی، عملیات نظامی عربستان علیه یمن با قوانین بین المللی تناقض دارد.

گلوبال ریسرچ با بیان این که مردم یمن مخالف عبدربه منصور هادی هستند، به تظاهرات مردمی 8 مارچ 2011 علیه وی اشاره کرده که در این تظاهرات دستکم 50 نفر کشته و 240 نفر دیگر زخمی شدند.

این مرکز همچنین با رد ادعاهای عربستان و کشورهای متحدش مبنی بر این که دولت عبد ربه منصور هادی ( رئیس جمهوری فراری و مستعفی ) دولت قانونی یمن بوده است، افزود: شخص عبدربه منصورهادی و دولتش در نتیجه قیام مردمی از قدرت کناره گیری کرده و ادعاهای این کشورها درست نیست.

درحالی این مرکز تحقیقاتی از جنایت جنگی عربستان و متحدانش در خاک یمن گزارش می دهد که پیشتر نیز بسیاری از نهادهای حقوق بشری خواستار توقف جنگ در یمن شده بودند.

در همین ارتباط سازمان ملل متحد با اعلام اینکه بیش از هفت میلیون یمنی با خطر گرسنگی مواجه هستند، خواستار کمک فوری به مردم یمن شده است.

تجاوز نظامی عربستان به یمن تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 12 هزار یمنی و زخمی شدن ده ها هزار تن دیگر و همچنین آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.

عربستان همراه با چند کشور دیگر از ششم حمل سال گذشته اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی ،دریایی و هوایی این کشور به هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد .

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟