گفتگوی مک مستر با دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت در مورد افغانستان

  • انتشار: ۲۰ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: بین المللسیاست
  • شناسه مطلب: 35416

جنرال مک مستر مشاور امنیت ملی آمریکا با آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت در مورد وضعیت افغانستان گفتگو کرده است.

به گزارش دویچه وله؛ مک ماستر، مشاور امنیت ملی ایالات متحده به گونه خصوصی با انتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت این سازمان دیدار و گفتگو کرده است.

واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل در گفتگو با رسانه ها گفته است که مک ماستر توضیحات “بسیار خوب” و بسیار مفید” در مورد افغانستان برای شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده است.

به قول نبنزیا، او در گفتگو با مک ماستر تصریح نموده که با بسیاری نکاتی که از طرف ایالات متحده امریکا مطرح شده موافق بوده و توافق کامل خود را در مورد اعلامیه ای، در خصوص نیاز برای کمک های روسیه و ایالات متحده در افغانستان ابراز کرده است.

سفیر روسیه همچنان علاوه کرده است که او اظهارات ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را که در ماه دسامبر سال گذشته در جریان یک نشست خبری مطرح کرده بود، به مک ماستر خاطر نشان کرده است. پوتین در آن زمان بر نیازها به هدف همکاری مشترک میان ایالات متحده و روسیه برای افغانستان تاکید کرده بود. رئیس جمهور روسیه همچنان ابراز داشت که ما “از حضور امریکایی ها در افغانستان و فعالیت های خوب آنان تشکری می کنیم”.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟