گزارش یوناما از حملات تروریستی به اماکن مذهبی

  • انتشار: ۱۶ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 33030

دفتر سازمان ملل متحد در افغانستان ضمن نگرانی از حملات تروریستی بر اماکن مذهبی و اجتماعات شیعیان، گفته است که از ابتدای سال 2016 تاکنون قربانیان حملات بر اماکن مذهبی دو برابر شده است و دولت باید در محافظت از آنها اقداماتی روی دست گیرد.

هیئت معاونت ملل متحد در افغانستان (یوناما) می‌گوید از جنوری سال ۲۰۱۶ تا اکنون تلفات حملات بر اماکن مذهبی، دو برابر مجموع تلفات غیر نظامیان از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ بوده است.

یوناما در گزارش ویژه‌ی خود افزایش حمله‌ها بر مکان‌های مذهبی و اجتماعات شیعیان را مستند‌سازی و ۴۲ حمله بر عبادتگاه‌ها را ثبت کرده است.

بر بنیاد این گزارش از اول جنوری سال ۲۰۱۶ تا اکنون ۸۳۳ تن در اثر حمله بر اماکن مذهبی کشته و زخمی شده‌اند.

تدامیچی یاماموتو، نماینده ویژه‌ی سرمنشی سازمان ملل متحد در افغانستان، و همچنین رئیس یوناما با اشاره به مراسم اربعین (چهل روز پس از عاشورا) از حکومت افغانستان خواسته برای محافظت از همه افغان‌ها، به ویژه افرادی که از حملات فرقه‌یی آسیب‌پذیر هستند، اقدام لازم را روی دست گیرد تا آنان از حق آزادی مذهب و اعتقادهای خود استفاده و در مصوونیت عبادت کنند.

این گزارش در حالی به نشر می رسد که در کمتر یک ماه قبل در حمله تروریستی گروه داعش به مسجدی در کابل حدود 50 تن جان باخت و ده ها تن دیگر نیز در این حادثه زخمی شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟