گزارش های تایید نشده از شفاخانه سردار محمد داوود خان/ 30 کشته و زخمی در محل حادثه

  • انتشار: ۱۸ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 19325

چندین تن از افراد مسلح حوالی ساعت 9 صبح امروز به شفاخانۀ سردار محمدداوودخان، بزرگ‌ترین شفاخانۀ نظامی در کابل حمله کردند.

طبق گزارشات تایید نشده؛ یکی از داکترهایی که همین لحظه داخل شفاخانه چهارصد بستر و در محل درگیری گیر مانده، گفته است؛ تعداد کشته و زخمی بیش از ۳۰ تن هست.

اما محمداسماعیل کاووسی، رییس نشرات وزارت صحت عامه ساعتی پیش به رسانه‌ها گفت که تاکنون از محل رویداد 3 کشته و 54 زخمی به شفاخانۀ وزیرمحمداکبرخان انتقال یافته‌اند.

بر بنیاد گفته‌های شاهدان، شمار حمله‌کنند‌گان به بیش از 6 تن می‌رسد. اما مسؤولان در وزارت دفاع دربارۀ تعداد حمله‌کنندگان چیزی نمی‌گویند.

هم‌اکنون مهاجمان در طبقۀ سوم و چهارم ساختمان شفاخانه حضور دارند و تلاش‌ها برای نابودی حمله‌کنند‌گان از سوی نیروهای امنیتی جریان دارد.

به گفتۀ شاهدان، در نخست یک انفجار شده و پس از تیراندازی مهاجمان وارد شفاخانه شده‌اند.

دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع، به بی‌بی‌سی گفته است که حوالی ساعت ۹ امروز یک نفر از “تروریستان” خود را در ورودی جنوبی شفاخانه منفجر کرد.

او گفت که همزمان با این انفجار سه نفر دیگر در منزل دوم و سوم که سلاح سبک و بمب دستی همراهش بودند به تیراندازی اقدام کردند.

سخنگوی وزارت دفاع توضیح نداد که این سه نفر چگونه وارد شفاخانه شده‌اند.

آقای وزیری گفت که نیروهای امنیتی افغانستان از هوا و زمین وارد شفاخانه شدند و تاکنون یک نفر از حمله کنندگان کشته و دو نفر دیگر در شفاخانه مخفی شده‌اند و پاکسازی جریان دارد.

به گفته او تمام بیماران این شفاخانه تخلیه شده و اکنون نیروهای امنیتی وارد محل شده و پاکسازی محل به دقت ادامه دارد تا با سایر افراد آسیب وارد نشود.

شفاخانۀ سردارمحمد داوودخان، بزرگ‌ترین شفاخانۀ نظامی در پایتخت است که نظامیان در آن مداوا می‌شوند.

این شفاخانه در منظقۀ وزیرمحمداکبرخان، یکی از مناطق دیپلومات‌نشین پایتخت و در نزدیکی سفارت آمریکا موقعیت دارد و به گفتۀ باشند‌گان، زنگ خطر سفارت ایالات متحده هم پس از این انفجار به صدا درآمده است.

تاکنون فرد یا گروهی مسؤولیت این رویداد را بر عهده نگرفته است. ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در صفحۀ تویترش نوشته است که این حمله کار این گروه نیست.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟