گزارش های از ناشنوایی کودکان در نزدیکی انفجار بمب 10 تنی آمریکا در ننگرهار

  • انتشار: ۲۶ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 20932

بعد از آزمایش بزرگترین بمب غیر هسته ای آمریکا در ولسوالی اچین ننگرهار، اکنون گزارش هایی به دست آمده نشان می دهد، انفجار این بمب 10 هزار کیلوگرمی باعث شده است تا برخی از اطفال در نزدیکی منطقه انفجار شنوایی خود را بصورت موقت از دست داده اند.

به گزارش مجله خبری دری نیوز، در پی آزمایش بزرگترین بمب غیر هسته ای آمریکا در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار، برخی کودکان این منطقه شنوایی خود را به طور موقت از دست داده اند.

برخی منابع خبری اعلام کردند: کودکان روستای «شدل» در یک کیلومتری ولسوالی اچین ننگرهار در پی آزمایش این بمب شنوایی خود را به طور موقت از دست داده اند یا صداها را بگونه درست نمی شوند.

بر اساس گزارشات، در هنگام پرتاب این بمب در ولسوالی اچین، صدای وحشتناکی در دره مومند، روستای اسدخیل و شدل پیچیده است.

این درحالی است که دولت اعلام کرده بود این حمله با هماهنگی افغانستان بوده و تمام تدابیر برای جلوگیری از خسارت به غیر نظامیان اتخاذ شده بود.

ملک ناموس خان، یکی از باشندگان، محل گفته است که در نتیجۀ پرتاب این بمب به افراد ملکی و منازل مسکونی، آسیب رسیده است و میان باشندگان ولسوالی اچین ترس شدید، ایجاد شده است.

اسماعیل شینواری ولسوال اچین ولایت ننگرهار گفته است که برای اولین بار این انفجار مهیبی و قدرتمندی را احساس کرده است، وی گفته است در هنگام انفجار این بمب صدای قدرتمندی باعث ترس مردم منطقه شد.

حضرت عمر زاخیلوال، سفیر افغانستان در پاکستان، از پرتاب بزرگترین بمب غیر هسته‌ای امریکا در ولسوالی اچین، از سوی نیروهای امریکایی، انتقاد کرده است.

آقای زاخیلوال، در صفحۀ توییترش، نوشته است “اگر مشکل افغانستان با استعمال این بمب‌های مهیب حل می‌شد، اکنون افغانستان مصؤون ترین مکان دنیا می‌بود”.

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان نیز استعمال این بمب را به شدت نکوهش کرده و گفته است “ایالات متحدۀ امریکا، از خاک افغانستان برای آزمایش چند سلاح خطرناک و جدید” استفاده می‌کند.

نظرات(۲ دیدگاه)

نظر شما چیست؟