گزارشی تکان دهنده از ازدواج فرماندهان داعش با پسران 14 ساله در جوزجان

  • انتشار: ۱۴ اسد ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 45900

با تسلیم شدن ده ها عضو گروه داعش به حکومت در ولایت جوزجان، اکنون گزارش های تکان دهنده ای از جمله ازدواج فرماندهان این گروه با کودکان 14 ساله و آزار جنسی دختران و پسران توسط این گروه به نشر می رسد.

به گزارش سلام وطندار، عبدالله نام مستعار کودک ۱۴ ساله‌ای است که بنا بر ادعای خودش، یک فرمانده گروه داعش به زور با وی ازدواج کرده و وی را بارها مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده است. به گفتۀ عبدالله، گروه داعش کودکان را از ولسوالی درزاب و چند ولایت دیگر که تعدادشان به پنجاه تن می‌رسید، جمع‌آوری کرده و به نکاح فرماندهانش درآورده بود.

اوغلشاه و عبدالواحد، دو تن از باشندگان ولسوالی درزاب می‌گویند، افراد این گروه بالای دختران و پسران زیادی تجاوز کرده‌اند. خواست خانواده‌هایی که از شکنجه‌های داعش در امان مانده‌اند این است که دولت این افراد را باید مجازات کند.

عبدالحفیظ خاشی آمر امنیت فرماندهی پولیس جوزجان نیز به سلام‌وطندار می‌گوید، گروه داعش از هیچ جنایتی در برابر باشندگان ولسوالی‌های درزاب و قوش‌تپه دریغ نکرده است.

اما مولوی حبیب‌الرحمان رهبر گروه داعش، که به‌تازگی با بیش از 200 فرد زیردستش به دولت تسلیم شده است، ادعای باشندگان ولسوالی درزاب را رد می‌کند و از دولت می‌خواهد، جلو آنچه را که وی توطئه عنوان می‌کند، بگیرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟