گزارشی از جنایت جنگی نظامیان استرالیایی در افغانستان

  • انتشار: ۱۹ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادثتیتر 2
  • شناسه مطلب: 43623

بعضی از منابع خبری گزارش دادند که نیروهای ویژه استرالیا که در افغانستان حضور دارد، مرتکب جنایت های جنگی، اقدامات ضد بشری و خشونت های شدید شده اند.

منابع خبری گزارش دادند، اطلاعات طبقه بندی شده ای که بتازگی بخشی از آن آشکار شده نشان می دهد نیروهای ویژه نظامی استرالیا درافغانستان متهم به ارتکاب جنایات جنگی شده اند.

به گزارش روز شنبه ایرنا بخشی از تحقیقات جدیدی که در مورد فعالیت نیروهای نظامی استرالیا در افغانستان انجام شده توسط فیرفاکس استرالیا منتشر شده است.

این گزارش به نقل از برخی منابع ناشناس از فرماندهان ارتش استرالیا حاکی است که گروههای ویژه ارتش این کشور که در افغانستان حضور دارد، مرتکب اقدامات ضد بشری ،غیرقانونی و غیرمجاز و اعمال خشونت های غیرانسانی علیه مردم افغانستان شدند.

ایرنا می نویسد، این تحقیقات که توسط ‘سامانتا کرامپوئتز’ مشاور امنیت دفاعی استرالیاSamantha Crompvoets انجام شده نشان می دهد که وی نسبت به عملیات نیروهای ویژه هوایی ارتش و سایر فرماندهان این کشور که به عنوان متحد آمریکا پس از حملات 11 سپتامبر در افغانستان حضور دارند، ابراز نگرانی کرده است.

استرالیا به عنوان متحد ایالات متحده آمریکا طی 17 سال گذشته در جنگ و تجاوز نظامی علیه افغانستان حضور داشته است.

براساس آخرین گزارش های منتشره اکنون حدود 300 نفر از نیروهای بخش های مختلف ارتش استرالیا در افغانستان حضور دارند.

دراین گزارش بی اعتمادی ، عدم هماهنگی و رقابت میان فرماندهان ارشد استرالیا در افغانستان نیز مطرح شده است.

موارد بدرفتاری ناشی از مصرف مواد مخدر، مشروبات الکی، خشونت های داخلی و اعمال خشونت های غیرقانونی در عملیات نظامی توسط نظامیان استرالیایی در افغانستان در این گزارش مورد تاکید قرار گرفته است.

هیچ یک از فرماندهان و مسئولان ارشد نظامی استرالیا تاکنون واکنشی نسبت به این گزارش و اتهامات مطرح شده در آن نداشتند اما برخی ازآنها بدون ذکر نام به فیرفاکس اعلام کردند که این تحقیقات را جدی گرفته و توصیه هایی به نیروهای تحت امر خود در افغانستان ارائه می کنند.

جولی بیشاپ وزیر امور خارجه استرالیا نیز با این اظهار نظر که این تحقیقات همچنان در جریان است ، از پاسخگویی در مورد آن خودداری کرد.

برخی از نمایندگان حزب کارگر که مخالف دولت کنونی استرالیاست روز گذشته در پارلمان این کشور واقعیات مندرج در این گزارش را بسیار نگران کننده خواندند و خواستار انتشار عمومی این گزارش به منظور پاسخگویی به نگرانی ها در مورد امنیت ملی این کشور شدند.

شبکه ای بی سی استرالیا نیز به نقل از برخی نمایندگان پارلمان استرالیا خواستار پاسخگویی دولت ترنبول در مورد اقدامات ارتش این کشور در افغانستان شدند.

وزیر دفاع استرالیا در واکنش به انتشار این گزارش نیز گفت باید تحقیقات بیشتری در مورد اقدامات ارتش در افغانستان انجام شود.

پیشتر روزنامه هرالد استرالیا در گزارشی اعلام کرده بود که تحقیقاتی در این کشور از سال 2016 آغاز شده که هدف آن بررسی احتمال نقض قوانین در درگیرهای نیروهای ارتش این کشور در افغانستان در سال‌های 2005 تا 2016 است که این بررسی ها همچنان ادامه دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟