گروگان گیری دوباره طالبان در کندز

  • انتشار: ۱۹ جوزا ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 13667

گزارش ها می رساند که طالبان در مسیر کندز- تخار بیش از 40 مسافر را از موترها پایین کردند و به جای نامعلومی برده است.

مسوولان امنیتی در ولایت کندز از ربودنِ ۴۷ مسافر دیگر که از کابل به تخار می‌رفتند، در روستای ملرغی از مربوطات کندز و مسیری که جاده‌ی کندز – تخار از آن عبور کرده، خبر می دهند.

محفوظ‌الله اکبری، سخنگوی فرماندهی پولیس کندز با تایید این رویداد به روزنامه ۸ صبح گفت: ساعت ۸ صبح امروز، ۴۷ تن از مسافرانی که از کابل حرکت کرده و می‌خواستند به تخار بروند، در روستای ملرغی، توسط طالبان ربوده شدند.

آقای اکبری می‌افزاید، منطقه‌ای که مسافران توسط طالبان ربوده شده، تحت کنترول دولت و دو کیلومتری پاسگاه نیروهای امنیتی موقعیت دارد.

صبح امروز عبدالرووف انعامی، منشی مجلس نمایندگان و نماینده‌ی بدخشان در مجلس، گفت که ۵۰ مسافر را طالبان در مسیر کندز – تخار ربوده‌اند.

از جانب دیگر، سخنگوی فرماندهی پولیس کندز، به نقل از مسافرانی که از این ماجرا فرار کرده‌اند، می‌گوید: احتمال دارد راننده‌ها با طالبان همدست باشند.

آقای اکبری می‌افزاید که راننده هنگام رسیدن به روستای ملرغی، موتر را به یک کوچه‌ی دورتر از جاده ایستاد کرده و منتظر مانده است تا طالبان مسلح برسند.

با این حال، سخنگوی فرماندهی پولیس کندز می‌گوید که هم‌اکنون نیروهای امنیتی در حالی که آنان را والی و فرمانده پولیس کندز نیز همراهی می‌کنند، در روستای ملرغی حضور یافته‌اند و در تلاش یافتنِ مسافران ربوده شده می‌باشند.

سه شنبه‌ی هفته‌ی گذشته، نزدیک به دوصد مسافر توسط طالبان ربوده شدند که دوازده تن آنان را تیرباران کردند و هنوز خبر موثقی از هشت مسافر باقی‌مانده در دست نیست.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟