گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله خونین بر کارمندان دادگاه عالی را بر عهده گرفت

  • انتشار: ۲۱ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 17862

گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله بر کارمندان دادگاه عالی که شامگاه سه شنبه به وقوع پیوست را بر عهده گرفت. در این حمله بیش از 20 تن جان باخت و حدود 40 نفر دیگر زخمی شد.

این گروه تروریستی در پیامی گفته‎است که حمله بر کارمندان دادگاه عالی در نزدیکی خروجی این ارگان، توسط انتحار کننده ای به نام ابوبکر التاجکی انجام شده‎است.

در همین حال شورای امنیت سازمان ملل، روز چهارشنبه در بیانیه ای حمله انتحاری مقابل مقر دادگاه عالی در شهر کابل را محکوم کرده و آن را ‘شرم آور’ و ‘بزدلانه’ توضیف کرد.

این شورا در بیانیه خود، بار دیگر نسبت به تهدیدات گروه هایی مانند طالبان، القاعده و داعش علیه مردم غیر نظامی افغانستان، دولت و نیروهای امنیتی این کشور ابراز نگرانی شدید کرده است.

تادامیچی یاماموتو قائم مقام نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در افغانستان نیز روز چهارشنبه در بیانیه ای در مجمع عمومی سازمان ملل حمله یاد شده را اقدامی بی رحمانه خواند و اعلام کرد، عاملان این جنایات باید در مراجع قانونی در مقام پاسخگویی قرار گیرند.

در حمله شامگاه سه شنبه 20 غیر نظامی که تعدادی از آنان را کارمندان زن دادگاه عالی تشکیل می دادند، کشته شدند.
گروه تروریستی داعش پیش از این نیز دست به حملات خونین دیگری در کابل زده بود، سازمان ملل تلفات ناشی از حملات انتحاری این گروه تروریستی را در سال 2016 ده برابر بیشتر از سال قبل از آن برآورد کرده است.

مصطفی احمدی – خبرنگار

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟