گرامیداشت از سالروز رحلت پیامبر اسلام (ص) در کابل

  • انتشار: ۲۶ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: دین و اندیشه
  • شناسه مطلب: 33357

از سالروز ارتحال جانگداز پیامبر گرامی اسلام (ص) و سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا(ع) در طی یک محفل از سوی شورای عالی قرآنی افغانستان در کابل تجلیل شد.

همزمان با سالروز رحلت جانگداز پیامبر رحمت مهربانی، حضرت محمد بن عبدالله محفل باشکوهی ازسوی شورای عالی قرآنی افغانستان  در تالار اجتماعات و با حضور اساتید قرآنی و مسولین مراکز دینی در کابل بر گزار شد.

این محفل که بیاد امام حسن مجتبی (ع) سبط اکبر رسول اکرم و نیز برای تجلیل از سالروز شهادت امام رضا (ع) برگزار شد بعد از تلاوت قرآن کریم و اجرای برنامه های زیبای سرود، غم نامه و مقالات توسط قرآن آموزان و اساتید حوزه و دانشگاه حجت الاسلام والمسلمین آقای بیانی یک تن از اساتید و مبلغین حوزه علمیه ی کابل به ایراد سخن پرداخت.

آقای بیانی در ابتدای سخنانش به مصیبت بزرگ پیشوای مسلمانان، پیامبر رحمت العالمین اشاره کرد و گفت: اگر ما مسلمان ها به گفتار و رفتار پیامبر درست عمل کنیم و طبق فرموده ها هدایت های راهگشای آن حضرت رفتار نماییم گام های استواری به سمت جامعه ی سربلند وعزتمند اسلامی برمی داریم که سبب گسترش دین مبین اسلام خواهد شد.

وی گفت: تربیت یافتگان دامان پیامبر (ص) همانند امام حسن مجتبی (ع) وامام رضا (ع) الگوهای مناسب برای ما مسلمانان است که با مطالعه زندگی آنان راه روشن زندگی همواره برای ما نمایان است که باید از آن استفاده کنیم.

آقای بیانی گفت: دشمنان اسلام و بیگانگان برنامه زیادی برای به انحراف کشاندن جوانان و نوجوانان دارند که با هوشیاری وبیداری شما خواهران و برادران بیدار دل خنثی خواهد شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟