گاردین: علاوه بر جنگ، تنش های سیاسی در آستانه دو انتخابات مهم در افغانستان باعث مشکلاتی شده است

  • انتشار: ۱۸ سرطان ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 44827

روزنامه بریتانیایی گاردین در گزارشی از وضعیت نابسامان افغانستان در حال حاضر نوشته است که در حالی که دو انتخابات مهم روبروی حکومت افغانستان قرار دارد، این کشور علاوه بر جنگ با تنش های سیاسی نیز مواجه است.

روزنامه بریتانیایی گاردین روز گذشته در گزارشی در مورد وضعیت افغانستان نوشت که آتش بس سه روزه طالبان در افغانستان خاتمه پیدا کرده و جنگ به شدت در بسیاری از نقاط افغانستان جریان دارد.

هر روز بر اثر جنگ چندین تن جان خود را از دست می دهد، طالبان پیشنهاد تمدید آتش بس را نپذیرفته است و به ادامه جنگ در افغانستان تاکید کرده است.

این روزنامه نوشته است علاوه بر جنگ شدید در نقاط مختلف افغانستان تنش های سیاسی در آستانه دو انتخابات بزرگ، این کشور را با مشکل زیادی روبرو کرده است.

قرار است انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی‌ها در ماه اکتوبر سالجاری و انتخابات ریاست جمهوری این کشور در بهار سال ۲۰۱۹ میلادی برگزار شوند.

این در حالیست که بعد از بازداشت نظام الدین قیصاری یکی از نظامیان نزدیک به جنرال دوستم در شمال کشور، انتقادهای زیادی نسبت به اشرف غنی رئیس جمهور وارد شد.

روز گذشته عطامحمد نور رئیس اجرایی حزب جمعیت  در یک کنفرانس خبری مشترک با محمد محقق معاون دوم رئیس اجرایی به شدت از حکومت انتقاد کردند.

آنان در بیانیه خود گفتند که اگر حکومت مانع ورود آقای دوستم به کشور شود، خود آنها دست به کار خواهد شد و دوستم را به کشور باز می گردانند.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟