گاردین: احتمال درگیری مستقیم روسیه و آمریکا

  • انتشار: ۳ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 24840

روزنامه گاردین چاپ لندن پیش بینی کرد کشمکش بین روسیه و آمریکا بر سر نفوذ در سوریه پس از پایان جنگ در این کشور بالا بگیرد و کار به درگیری و رویارویی مستقیم بین این دو ابرقدرت بکشد.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، گاردین پیش بینی کرده است که با حمله اشتباهی یکی از دو طرف به دیگری، درگیری مستقیم بین آنها شروع خواهد شد.

به نوشته این روزنامه، بسیاری بر این باورند که تشدید تنش و خطر درگیری تمام مرزهای بین شرق و غرب را تهدید می کند. این در حالی است که احتمال وقوع یک حمله اشتباهی و به دنبال آن درگیری مستقیم، فقط مسأله وقت است.

گاردین رفتارهای کور و بی برنامه دولت ترامپ را عامل تشدید تنش های نگران کننده و روزافزون گاه و بیگاه بین روسیه و آمریکا دانست؛ این در حالی است که دولت آمریکا با وجود گذشت حدود شش ماه از آغاز به کار ترامپ هنوز کامل نشده است و برخی پست ها و سمت ها در این دولت خالی مانده اند گو اینکه مخالفت با ترامپ و رویکردهای منفی در قبال وی در داخل جامعه آمریکا نیز در حال افزایش است.

در این روزنامه آمده است مسکو و واشنگتن دریافته اند که رفته رفته به زمان پایان منازعه در سوریه نزدیک می شوند و باید تدابیری برای مرحله پس از جنگ در این کشور اندیشیده شود این امر آمریکا را بر آن می دارد تا تلاش مضاعفی را برای تقویت جای پای خود در در سطوح میدانی به منظور رقابت با روسیه که از نفوذ قابل توجهی در سوریه برخوردار است، آغاز کند. همین رقابت نیز خود عامل دیگری برای تشدید تنش های موجود بین دو طرف است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟