کوماندوهای ارتش، قهرمانان واقعی پیروزی جنگ فراه

  • انتشار: ۲۶ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 42167

بعد از هجوم طالبان به مرکز شهر فراه و تلاش این گروه برای تصرف این شهر که تا حدودی هم موفق بود، قهرمانانی گمنام با ورود به میدان جنگ، وضعیت جنگی را تغییر داده و آن ساختمان های دولتی که در کنترل طالبان بود، بازپس گرفته شد. این قهرمانان کوماندوهای ارتش افغانستان اند که لرزه بر اندام تروریست ها می اندازند.

طالبان پس از یک شبانه روز درگیری و با کشته‌شدن 300 عضو این گروه، و با ورود کوماندوهای کندک چهارم ارتش و حمایت نیروهای هوایی از مرکز شهر فراه عقب رانده شدند.

جنگجویان گروه طالبان ساعت 2:30 سه‌شنبه شب، با حمله از شمال شهر فراه، وارد مرکز این شهر شدند و برای دست‌کم 14 ساعت، بخش‌های زیادی از مرکز شهر را در کنترل خود داشتند.

در عملیات پس‌گیری شهر فراه، نیروهای کوماندوی ارتش به هدف سرکوب این گروه فرستاده شدند. همچنان گزارش شده‌ است که نیروهای زمینی و هوایی ناتو هم در کنار سربازان افغانستان وارد کارزار شده و توانستند پس از درگیری ۱۴ ساعته، طالبان را از مرکز شهر بیرون کنند.

مقامات محلی در ولایت فراه می گویند که در این حمله بیش از 2 هزار تن از جنگجویان طالبان که با سلاح‌های سبک و سنگین مجهز بودند، شرکت داشتند.

عبدالبصیر سالنگی، والی فراه گفته است که در درگیری نیروهای دولتی با طالبان در شهر فراه بیش از ۳۰۰ ستیزه‌جوی گروه طالبان کشته شده‌اند.

سالنگی افزوده که اطلاعات قبلی در مورد حمله‌ی طالبان بر شهر فراه وجود داشت و تدابیر پیش‌گیرانه نیز گرفته شده بود، اما طالبان از ساحات میان پاسگاه‌های امنیتی که در روستاها موقعیت دارد وارد بخشی از شهر شدند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟