کوریای شمالی در یک ماه 3 موشک آزمایش کرد

  • انتشار: ۸ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیبین الملل
  • شناسه مطلب: 23432

کوریای شمالی برای سومین بار یک موشک اسکاد را آزمایش کرد، این عمل کوریای شمالی با خشم همسایه جنوبی اش و همچنان جاپان و آمریکا روبرو شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آمریکا روز یکشنبه تایید کرد کوریای شمالی یک موشک بالستیک دیگر را آزمایش کرده است. فرماندهی نیروهای آمریکایی در اقیانوس آرام اعلام کرد این موشک کوتاه برد که از محلی نزدیک پایگاه هوایی «ونسان» شلیک شد، 6 دقیقه پرواز کرد تا این که در دریای جاپان افتاده است.

فرماندهی نیروهای آمریکایی در اقیانوس آرام اعلام کرد این موشک تهدیدی برای آمریکای شمالی قلمداد نمی‌شود.

دولت کوریای شمالی بدون توجه به هشدارهای بین‌المللی دست به آزمایش یک موشک بالستیک دیگر زد. جاپان هشدار داده این کشور “نمی‌تواند اعمال تحریک‌‌‌آمیز مکرر را تحمل کند”.

به گفته مقامات ارتش کوریای جنوبی موشکی که این بار کوریای شمالی آن را آزمایش کرده، از نوع موشک‌های “اسکاد” بوده و پس از پرتاب از شهر ساحلی ونسان در کوریای شمالی، مسافتی ۴۵۰ کیلومتری را طی کرده و سپس در آب‌های جاپان فرود آمده است.

رئیس ‌جمهور کوریای جنوبی در واکنش به این آزمایش موشکی شورای امنیت ملی این کشور را به یک نشست فوری فرا خواند. شینزو آبه، نخست‌وزیر جاپان نیز اعلام کرد که این کشور در “همکاری با آمریکا اقدامات هدفمند لازم را برای عقب نشاندن کوریای شمالی انجام خواهد داد”.

سخنگوی دولت جاپان نیز در سخنانی هشدار داد که این کشور “نمی‌تواند اعمال تحریک‌آمیز مکرر را تحمل کند”.

کاخ سفید نیز در واکنش به آزمایش موشکی جدید کوریای شمالی تا بدین‌جا با انتشار یک بیانیه اعلام کرده که “دولت آمریکا از انجام این آزمایش آگاه است و رئیس‌جمهور نیز از آن مطلع شده است”.

پیونگ یانگ در حالی با آزمایش موشکی خود خشم بین‌‌المللی را برانگیخته که سران هفت کشور صنعتی جهان در نشست خود در ایتالیا، متفق‌القول از کوریای شمالی خواسته بودند که برنامه‌های موشکی و اتمی خود را به طور “کامل و غیرقابل بازگشت” پایان دهد.

سران کشورهای موسوم به جی‌۷ در بیانیه پایانی نشست خود از جامعه بین‌الملل خواسته بودند که تلاش‌های خود را برای اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل علیه کوریای شمالی “دو برابر” کنند.

کوریای شمالی پیش‌تر در روزهای ۱۴ و ۲۱ ماه مه امسال دست به به آزمایش دو موشک بالستیک زده بود که این آزمایش‌ها نیز با واکنش‌های شدیدی روبرو شده بودند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟