کوارتز: احتمالا ترامپ حملات هوایی بر مواضع طالبان را افزایش می دهد

  • انتشار: ۱۳ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 21673

یک سایت خبری آمریکایی در تحلیلی از وضعیت افغانستان نوشت که احتمالا سیاست ترامپ در مورد افغانستان، اعزام نیروهای نظامی بیشتر و افزایش حملات هوایی بر مواضع طالبان خواهد بود.

وب سایت آمریکایی کوارتز در گزارشی نوشت: در حالی که اوضاع سوریه و موضوع موشک‌های کوریای‌شمالی در صدر اخبار جهان قرار دارد، جنگ افغانستان با طالبان به فراموشی سپرده شده است.

بنابر این گزارش، بیش از 8 هزار سرباز آمریکا در افغانستان حضور دارند و دولت ترامپ برای سامان دادن به اوضاع، در حال بررسی اعزام بیش از 5 هزار نیروی جدید به این کشور است.

در گزارش اخیر سیگار اعلام شده که در سال2017، تعداد‌ 870 تن از نیروی نظامی افغانستان جان خود را از دست دادند؛ دولت تنها بر 60 درصد خاک خود کنترول داشته و بدون کمک خارجی، افغانستان به بیش از 6.7 میلیارد دالر استقراض برای ادامه حیات خود احتیاج دارد.

علاوه بر مشکلات داخلی در افغانستان و دخالت‌های پاکستان، مشکلات دیگری نیز در موضوع افغانستان تاثیر گذار است.  انتقاد ترامپ از ناتو امکان راضی کردن آنها برای اعزام سربازان بیشتر را دشوارتر کرده و همچنین دخالتهای روسیه کار را برای آمریکا بسیار سخت کرده است.

به گزارش کوارتز،‌ هر چند سیاست ترامپ  از بین بردن داعش در سرتاسر دنیا اعلام شده، بنظر می رسد که سیاست دولت او بر اعزام بیشتر سربازان به افغانستان و همچنین افزایش حملات هوایی علیه طالبان متمرکز شود.

نابسامانی اوضاع افغانستان به دلیل سیاست‌های اشتباه اوباما در خروج زودهنگام نیروهای خارجی و همچنین عدم حل موثر تنشهای سیاسی در این کشور است.

اوباما تصمیم داشت در پایان سال 2016 تمامی سربازان آمریکا را از خاک افغانستان خارج کند، اما به دلیل وخیم شدن اوضاع 8 هزار نیرو را از این کشور خارج نکرد تا با آموزش نیروهای افغانستان جلو پیشروی تروریست‌ها گرفته شود.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟