کنفرانس قلب آسیا با موضوع افغانستان در باکو آذربایجان برگزار شد

  • انتشار: ۲۸ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 19771

اعضای کنفرانس قلب آسیا موسوم به «قلب آسیا – روند استانبول» روز گذشته (جمعه) با موضوع افغانستان و به میزبانی آذربایجان با شرکت نمایندگان برخی کشورها به ریاست مشترک حکمت خلیل کرزی، معاون وزیر امورخارجه و کایا محمداف، رئیس اداره امنیت بین المللی وزارت امورخارجه جمهوری آذربایجان در باکو برگزار شد.

برگزاری همایش سالانه کشورهای قلب آسیا- پروسه استانبول با حضور 14 کشور آسیا از سال 2011 میلادی شروع شده و هدف از آن استفاده از طرفیت های منطقه ای جهت کمک به افغانستان و به توسعه کل منطقه قلب آسیا می باشد

کنفرانس قلب آسیا معروف به «قلب آسیا-روند استانبول» برای نخستین بار با محوريت بررسی اوضاع افغانستان در سطح وزیران امور خارجه، در سال 2011 به میزبانی شهر استانبول ترکیه برگزار شد. به علت قرار گرفتن افغانستان در مرکز آسیا، نام «قلب آسیا – روند استانبول» برای این نشست انتخاب شد. کنفرانس قلب آسیا – روند استانبول دارای 14 دولت عضو است و 17 کشور و 12 سازمان بین المللی نیز با آن همکاری می کنند.

همچنین قرار است همایش بعدی قلب آسیا – پروسه استانبول کمک به افغانستان در اواخر سال جاری میلادی در سطح وزیران خارجه کشورهای حاضر برگزار شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟