کنفرانس صلح افغانستان در ماه آینده میلادی در مسکو برگزار می شود

  • انتشار: ۲۹ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 19827

بعد از دیدار حنیف اتمر مشاور امنیت ملی با مقامات روسی در مسکو، قرار است این کشور در ماه آپریل سال جاری میلادی میزبان یک کنفرانس در مورد صلح در افغانستان با حضور 12 کشور باشد.

محمد حنیف اتمر که در روسیه سفر کرده بود و با مقام‌های آن کشور دیدار و گفتگو کرده می‌گوید که این کنفرانس در ماه آپریل با اشتراک نماینده افغانستان و ۱۲ کشور دیگر در مسکو برگزار می‌شود.

اتمر بر خلاف بعضی از خبرگزاری که گفته بودند که از طالبان نیز در این کنفرانس دعوت شده است، این موضوع را رد کرده و گفته است در این کنفرانس هیچ دعوتی از طالبان صورت نگرفته است.

خبرگزاری ایتارتاس روسیه گفته است در این کنفرانس از آمریکا نیز دعوت شده است.

محمد حنیف اتمر مشاور امنیتی رییس جمهور گفته است که روسیه از حکومت افغانستان در برابر گروه طالبان و سایر گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند و به همکاری‌هایی خود با افغانستان در مقابله با ترویسم ادامه می‌دهد.

این درحالی است دو ماه پیش یک کنفرانسی با اشتراک نماینده طالبان و چند کشور همسایه افغانستان در مسکو برگزار شد و به طور رسمی از دولت افغانستان دعوت نشده بود.

همچنان ضمیر کابلوف نماینده روسیه در امور افغانستان و سفیر این کشور در کابل پیش از این گفته بودند که روسیه بخاطر حفظ جان شهروندانش در مقابل گروه داعش با طالبان وارد گفتگو شده اند.

این مسایل بر روابطه افغانستان و روسیه سایه انداخته بود اما اظهارات حنیف اتمر مشاور امنیتی رییس جمهوری که در روسیه سفر کرده است نشان می‌دهد که سوءتفاهم‌ها میان دو کشور حل شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟