کنایه تلخ عبدالله به رئیس شورای عالی صلح

  • انتشار: ۲۰ حوت ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 12627

عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت در واکنش به سخنان اخیر رییس شورای عالی صلح می‌گوید، کسی که جنگ با طالبان را روا نمی‌داند مشروعیت خود را از دست می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از اطلاعات روز، آقای عبدالله در مراسم دومین سالگرد وفات مارشال فهیم، معاون رییس جمهور پیشین گفت: «اگر کسی از تریبون دولت اعلام کند که جنگ با طالبان روا نیست، مشروعیت خود، جایگاه و حرف خود را از دست می‌دهد.»

هرچند آقای عبدالله مشخصاً از پیر سید احمد گیلانی، رییس شورای عالی صلح نام نبرد و بیشتر جزئیات نداد، اما گفت که مردم افغانستان می‌دانند که او درباره چه صحبت می‌کند.

اخیراً رییس شورای عالی صلح در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفته بود که او جنگ با طالبان را نه مفید و نه جایز می‌داند. آقای گیلانی تأکید کرده بود که حزبش با طالبان هیچ‌وقت طرف نبوده و دلیل این کار عقیده وی بوده است. گیلانی گفته بود که با برخی از رهبران‌ طالبان در دوران جهاد همراه بوده و اکنون نیز با آنان ارتباط دارد.

رییس اجراییه هم‌چنان گفت که با اظهار این موضوع که «ما مشکلی با طالب نداشتیم و نداریم»، نباید در ذهن مردم شک و شبهه و در اراده آن‌ها تزلزل ایجاد کرد. عبدالله تأکید کرد که دولت افغانستان عزم و اراده قاطعی برای دفاع از آزادی، عقیده و سرزمین کشور و هم‌چنین حق مردم و دستاوردهای آن‌ها دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟