کمیسیون حقوق بشر: در مراسم دستاربندی دشت ارچی کندز، اعضای طالبان نیز حضور داشته است

  • انتشار: ۳۰ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 42443

کمیسیون حقوق بشر می گوید یافته های این کمیسیون نشان می دهد که در مراسم دستاربندی مدرسه هاشمیه در دشت ارچی کندز، تعدادی از اعضای طالبان نیز اشتراک داشتند.

کمیسیون مستقل حقوق بشر با انتشار گزارشی گفته است در مراسم دستاربندی که درمدرسه دینی در دشت ارچی کندز، که هدف حملات هوایی نیروهای ارتش قرار گرفته بود، مقاماتی از کمیسیون فرهنگی طالبان نیز حضور داشته است.

در گزارش این نهاد آمده است که تعداد ۱۰ نفر از مصاحبه شوندگان و مسوولان مدرسه‌ی دینی در دشت ارچی قندوز با کارمندان کمیسیون حقوق بشر تأیید کرده‌اند که در این نشست مسوولان معارف و کمیسیون فرهنگی امر به‌معروف طالبان شرکت کرده بودند.

در این گزارش آمده است که هیأت اعزامی کمسیون حقوق بشر افغانستان به محل رویداد، آثار واضح مبنی بر این که راکت در داخل مراسم دستاربندی اصابت کرده باشد، مشاهده نکرده است.

این نهاد می‌گوید که آمار دقیق قربانیان این رویداد (اعم از غیرنظامیان و طالبان) مشخص نیست اما این کمیسیون دریافته که در این حمله ۲۷ کودک کشته و ۴۴ کودک دیگر زخمی شده‌اند.

در 13 حمل سال جاری نیروهای هوایی ارتش محلی را که گفته می شود تجمع نیروهای طالبان است، هدف قرار داد. در این حمله ده ها تن کشته و زخمی شد. وزارت دفاع گفته است که کشته شدگان این حادثه از اعضای طالبان بوده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟