کمیسیون بررسی لین انتقال برق ترکمنستان، مسیر سالنگ را به رئیس جمهور پیشنهاد کرد

  • انتشار: ۴ جوزا ۱۳۹۵
  • سرویس: اقتصادتیتر 2
  • شناسه مطلب: 13194

کمیسون بررسی لین برق 500 کیلوولت ترکمنستان، که به دستور رئیس جمهور تشکیل شده بود؛ مسیر سالنگ را برای انتقال این لین برق به اشرف غنی رئیس جمهور پیشنهاد کرد.

مقامات دولتی می گویند که کمیسیون بررسی مسیر خط انتقال برق ترکمنستان به افغانستان گزارش بررسی‌های خود را به رئیس جمهوری ارائه کرده است.

ظفر هاشمی روز امروز سه شنبه به خبرنگاران گفت: رئیس جمهوری افغانستان گزارش نهایی هیئت را دریافت کرده و همین لحظه در حال بررسی آن می‌باشد. یافته‌های آن را خود هیئت به‌ زودترین فرصت، در اختیار مردم قرار خواهند داد.

آقای هاشمی گفت که اعضای هیئت توضیح خواهند داد که این موضوع را چگونه بررسی کرده‌اند و چه گزینه‌هایی را برای حل جنجال مسیر خط انتقال برق پیشنهاد کرده‌اند.

اعتراض‌ها نسبت به طرح تغییر مسیر این خط انتقال برق از بامیان به سالنگ زمانی بالا گرفت که کابینه در جلسه یازدهم ثور این را تایید کرد. اشرف غنی رئیس جمهوری در آستانه تظاهرات ۲۷ ثور کلیه امور مربوط به این طرح را به تعویق انداخت و کمیسیونی را مامور بررسی مجدد هر دو مسیر بامیان و سالنگ کرد.

این هیئت در گزارش خود راه شمالی سالنگ را مسیر مناسب برای انتقال خط برق ۵۰۰ کیلوولت پیشنهاد کرده است.

این کمیسیون در پیشنهاد خود گفته که مسیر خط انتقال برق باید از سالنگ بگذرد، اما حکومت یک خط برق به ظرفیت ۲۲۰ کیلوولت که توان انتقال ۳۰۰ مگاوات برق را داشته باشد، از مسیر دوشی در شمال سالنگ به بامیان بکشد.

پیش از این حکومت اعلام کرده بود که این خط برق پیشنهادی را از جبل‌السراج و منطقه ناامن غوربند به سوی بامیان خواهد کشید که مخالفت شدید معترضان را در پی داشت.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟