کمیته گزینش حامی سیاست ارگ است

  • انتشار: ۲۹ میزان ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 16004

 

رییس پیشین کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می گوید که کمیته گزینش کمیسیون مستقل انتخابات کاملا حکومتی و وابسته به ارگ است.

فضل احمد معنوی از روند گزینش اعضای کمیته گزینش کمیشنران کمیسیون های انتخاباتی را غیر مستقل و وابسته به ارگ ریاست جمهوری، خواند.

او گفته است که کمیته گزینش به هیچ وجه بی‌طرف عمل نمی کند بلکه حامیان سیاست ارگ ریاست جمهوری افغانستان است.

آقای معنوی گفته است که این کمتیه نه بی‌طرف است و نه مستقل بلکه استمراردهنده سیاست‌های ارگ ریاست جمهوری است و قرار است یک پروسه کلان ملی را سمت وسوی سیاسی دهند.

فضل احمد معنوی از روند گزینش اعضای کمیته گزینش کمیشنران کمیسیون های انتخاباتی را غیر مستقل و وابسته به ارگ ریاست جمهوری، خواند.

معنوی تاکید کرد که از همین اکنون بوی بی اعتمادی به مشام مردم افغانستان می‌رسد.

وی، کمیته گزینش را از نظر ساختاری، تباری دانسته و گفته‌است که مردم نگران انتخابات هستند.

رئیس پیشین کمیسیون انتخابات افزوده است:« مردم در یافته‌اند که افراد از یک تبار خاص گزینش و گردهم آمده‌اند پس این کمیته با این بی اعتمادی ها چگونه می‌تواند اعضای کمیسیون را عادلانه با حضور اقوام کشور معرفی کند».

معنوی افزوده‌است پیشنهاد مردم این خواهد بود که هرچه زودتر به کار گزینش که بر محور ارگ ریاست جمهوری گره خورده خاتمه داده ‌شود.

او خواستار سهم مردم افغانستان در این پروسه کلان ملی شده است.

 

واکنش آقای معنوی در حالی مطرح می‌شود که گزینش کمیته کمیشنران کمیسیون انتخابات پس از مدتها، گزینش شده‌است.

آخرین انتخابات ریاست جمهوری افغانستان که دوسال پیش با تشکیل حکومت وحدت ملی به فرجام رسید جزء بدنام ترین و بی اعتبار ترین انتخابات‌های جهان شمرده شد.

اعضای کمیسیون انتخابات افغانستان از سوی نهاد های سیاسی و مردمی به تقلب گسترده و که به نفع شخص خاص صورت گرفته است متهم هستند.

 

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟