کمپین نخریدن میوه با قیمت بالا جواب داد/ قیمت میوه در پاکستان 25 درصد کاهش پیدا کرد

  • انتشار: ۱۶ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: اقتصادبین الملل
  • شناسه مطلب: 23928

کمپین نخریدن میوه گران توسط مردم پاکستان با شعار « تا ارزان نشود نمی‌خوریم» جواب داد و  قیمت میوه در بسیاری از شهرهای این کشور شکسته شد.

به گزارش اکسپرس نیوز کمپین نخریدن میوه قیمت توسط مردم پاکستان جواب داد.

مردم پاکستان در ماه مبارک رمضان بخاطر قیمت ‌فروشی میوه، در فضای مجازی کمپین نخریدن میوه با شعار «تا ارزان نشود میوه نمی‌خوریم» را به راه انداختند که باعث شد ظرف کمتر از 24ساعت قیمت میوه در این کشور شکسته شود.

گزارش‌ها حاکی است؛ در اولین روز قیمت‌های میوه شکسته شد و میوه‌فروشان که روزهای قبل حاضر نبودند قیمت را حتی مقداری کم کنند امروز مجبور شده‌اند قیمت‌ها را 25% درصد پائین بیاورند.

قیمت‌ها نه فقط در بازار شهر کراچی بلکه در بسیاری دیگر از شهرها نظیر «لیاقت‌آباد» کاهش چشمگیر داشته است، زیرا هیچکس خواستار خرید میوه نیست.

میوه‌فروشان در این شهر برای فروش میوه‌های خود پس از نماز جمعه و در اطراف مساجد مجبور شدند قیمت ها را تا 25 درصد کم کنند.

گفتنی است کاهش و افزایش قیمت وظیفه شهردار و مسئولین دولت است که آنها در انجام این کار موفق نشدند.

همزمان با شروع ماه رمضان قیمت میوه به صورت تصاعدی در بازار پاکستان بالا رفته بود و با توجه به عدم اقدام جدی دولت، مردم پاکستان به همراه رسانه‌ها دست به دست هم داده و با نخریدن میوه، فروشندگان را مجبور به فروش با قیمت پائین‌تر کردند.

با توجه به موفقیت کمپین این احتمال می‌رود که در رابطه با گرانی سایر مایحتاج زندگی نیز مردم پاکستان اقدام به راه‌اندازی کمپین کنند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟