کمپین شکوفه ها، حرکتی جدید برای کودکان مهاجر

  • انتشار: ۲۴ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 9584

همزمان با نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید کمپینی با عنوان “شکوفه ها” در فضای مجازی به راه افتاده است که اقدامی در راستای کمک رسانی به کلاس اولی های مهاجر افغانستانی در ایران است.

سیدجمال الدین سجادی، خبرنگار و عکاس مهاجر افغانستانی که آغازگر این کمپین می باشد، در گفتگو با خبرگزاری اطلس در این باره بیان داشت : هدف نهایی و غایی ما از ایجاد کمپین شکوفه این است که آرزو داریم هیچ کودک مهاجری از تحصیل باز نماند.

در طی دوسه روز اخیر این کمپین توانسته است توجه افراد زیادی در فضای مجازی را جلب کند و در یک نمونه از فعالیت ها دو دختر مهاجری را که به دلیل مشکلات اقتصادی از تحصیل بازمانده بودند را با کمک افراد خیر به مدرسه باز گرداند.

سجادی با بیان اینکه مهاجرین با تمام محرومیت ها استعدادهای سرشاری دارند گفت : در میان دانش آموزان مهاجر نخبه های زیادی وجود دارند که اگر به آنها توجه شود می توانند آینده سازان افغانستان باشند.

وی افزود : جرقه کمپین شکوفه ها زمانی خورد که اعضای شورای دانش آموزی مهاجر تصمیم گرفتند برای کلاس اولی های مهاجر جشنی برپا کنند.

سجادی عنوان کرد : در ابتدا خبری از کمپین نبود و ما تصمیم داشتیم فقط یک مراسم برای کلاس اولی ها بگیریم، اما وقتی دنبال کلاس اولی ها گشتیم متوجه شدیم عده ای از کودکان مهاجر به دلیل مشکلات اقتصادی حتی قادر به ثبت نام نبوده اند و از اینجا تصمیم گرفتیم با همت دوستان و یاری مردم حرکتی را آغاز کنیم.

وی بیان داشت : کودکان آینده سازان ما هستند و این وظیفه فرد فرد ماست که شرایط تحصیل را برای کودکانمان فراهم کنیم.

سجادی با بیان اینکه بسیاری از خانواده های مهاجر توان پرداخت شهریه مدرسه را ندارند، تصریح کرد : بسیاری از خانواده های مهاجرین افغانستانی مقیم ایران به کارگری مشغول هستند و از طرفی هزینه های زندگی در مهاجرت زیاد است و خانواده ها توان پرداخت شهریه محصلین شان را ندارند.

وی گفت : برخی از این خانواده ها دو یا سه و یا بیشتر از سه نفر محصل دارند و بخاطر مشکلات مالی در بعضی موارد یکی از این کودکان از تحصیل باز می ماند.

سجادی عنوان کرد : ما می دانیم که نمی شود با یک کمپین همه این کودکان را تحت پوشش قرار داد اما تمام تلاشمان این است که بتوانیم در این راستا گام برداریم.

موسس کمپین شکوفه ها یادآور شد : امیدواریم با یک بسیج همگانی گره ای از مشکلات مردم مهاجر باز شود و روزی برسد که هیچ کودکی از تحصیل باز نماند.

سجادی با اشاره به فعالیت های شورای دانش آموزی بیان داشت : شورای دانش آموزی مهاجرین زیر نظر تعدادی از دانش آموزان مهاجر نزدیک به دو سال است که فعالیت خود را آغاز کرده و در این دو سال خدمات ارزنده ای را در راستای تسهیل امکان تحصیل کودکان مهاجر انجام داده است.

وی در پایان بار دیگر از مردم خواست تا در این کمپین عضو شوند و با اهدای مداد، دفتر، کیف، مدادرنگی و سایر اقلام مورد نیاز کودکان دبستانی حمایت خود را از این حرکت خداپسندانه اعلام نمایند.

—————

خواندگان محترم نیز چنانچه تمایل دارند به این حرکت فرهنگی-ارزشی بپیوندند میتوانند از راههای ارتباطی زیر استفاده کنند:

پل های ارتباطی :
00989359622964
00989361995897

00989335462966

شماره کارت برای کمک های نقدی:
6037691512880048
صادرات-جمال الدین سجادی

نظرات(۱ دیدگاه)

  1. shokofeh hussaini
    (۲۷ سنبله ۱۳۹۵)

    Salam
    I am Shokofeh Hussaini living in Australia, I am willing and more than
    happy to help the kids of my country by donating as much as I can but the problem that I am facing is that my computer has English keyboard so if anyone can help me with how to transfer some money to help with the enrollment of kids I will appreciate

نظر شما چیست؟