کلیولند: طالبان در پی تصرف هلمند است

  • انتشار: ۱۶ سنبله ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 15485

چارلز کلیولند سخنگوی نیروهای خارجی در افغانستان در گفتگو با یک نشریه خارجی گفت که طالبان در پی تسخیر هلمند است، و ما باید با نظامیان افغان همکاری بیشتر داشته باشیم.

سخنگوی نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان با اشاره به افزایش حملات طالبان در این کشور تاکید کرد که ادامه همکاری ناتو و آمریکا برای نظامیان افغان حیاتی است زیرا طالبان برای کنترول ولایت هلمند قلب جنوب این کشور تلاش می‌کنند.

نشریه وال استریت ژورنال گزارش می دهد، جنرال چارلز کلیولند سخنگوی نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان گفت که ماموریت نیروهای خارجی باید در درازمدت ادامه یابد زیرا این ادامه همکاری برای نظامیان افغان و دولت افغانستان حیاتی است.

وی افزود: این در حالی است که گروه طالبان علاوه بر افزایش حملات، سعی در تصرف ولایت هلمند قلب جنوب افغانستان دارد.

کلیولند اظهارداشت که درگیری های سالجاری با گذشته متفاوت است و همکاری نیروهای خارجی با نظامیان افغان ضروری است و باید تاکتیک‌های جنگی جدیدی را اجرا کنند.

سخنگوی نیروهای آمریکایی و ناتو ادامه داد که تعدادی از نیروهای ناتو برای آموزش نظامیان افغان در ابتدای سالجاری به ولایت هلمند اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد که وزارت دفاع افغانستان حدود 100 مشاور داخلی را جایگزین مشاوران خارجی در هلمند کرده است تا سربازان مربوط به لشکر 205 میوند را آموزش دهند اما ضعف در رهبری نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است.

چارلز کلیولند تصریح کرد که طالبان به یک سوم از افغانستان تسلط دارند اما بر بخش‌های بیشتری کنترول نخواهند یافت.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟