کلیسایی در استرالیا به دلیل آزار جنسی کودکان 213 میلیون دالر جریمه شد

  • انتشار: ۲۸ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 18241

تحقیقات پیرامون پرونده آزار جنسی حدود چهار هزار و 500 کودک در 35 سال گذشته توسط مقامات کلیسا در استرالیا، باعث جریمه 213 میلیون دالری کلیسای کاتولیک در این کشور شد.

کلیسای کاتولیک استرالیا این جریمه را به عنوان غرامت باید برای درمان و دیگر هزینه های مرتبط با تجاوز جنسی کودکان در 35 سال گذشته پرداخت کند.

به نوشته روز پنجشنبه سایت شبکه خبر آسیا، گایل فورنس وکیل مدافع کمیسیون سلطنتی دولتی استرالیا در گزارشی اعلام کرد میانگین تاخیر برای شکایت در مورد سوء استفاده های انجام شده علیه مقامات کلیسا، 33 سال بوده است.

به گفته وی، تجربه کمیسیون سلطنتی این است که بسیاری از قربانیان به دلیل موانع مختلف از ارائه گزارش به مقامات و یا نهادهای مسئول خودداری کرده اند.

کمیسیون سلطنتی استرالیا قدرتمندترین مرکز تحقیقات این کشور است که می تواند با استفاده از روش های مختلف مردم را مجبور به شهادت کند و توصیه هایی مبنی بر انجام تغییرات قانونی ارائه و اتهام هایی جنایی را مورد بررسی قرار دهد.

پرونده این تحقیقات از سال 2013 گشوده شد و تحقیقات پیرامون آزار جنسی کودکان در سازمان های ورزشی، دولتی و مذهبی از جمله وظایف این کمیسیون عنوان شده است.

جلسات دادگاه پیرامون این پرونده که بر کلیسای کاتولیک تمرکز دارد، پیشتر عنوان کرده بود که هفت درصد از کشیش هایی که در فاصله سال های 1950 تا 2010 در استرالیا کار کرده اند متهم به آزار جنسی کودکان هستند که تنها تعداد کمی از آنها مورد تعقیب قرار گرفته اند.

این گزارش بر اساس تحلیل داده هایی ارائه شده است که در اختیار مقامات کلیسا قرار دارد.

جورج پیل ارشدترین مقام کلیسای کاتولیک در استرالیا سال گذشته اعلام کرد کلیسا با رد این اعتقاد که آزار جنسی کودکان وجود دارد و انتقال کشیشان از یک محله به محله دیگر و همچنین مشاوره بیش از اندازه با کشیشان به منظور ارائه راه حل، گزینه هایی مصیب بار و مملو از اشتباه دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟