کشورهای عضو سارک خواهان همکاری با افغانستان برای مبارزه با تروریسم شدند

  • انتشار: ۱۷ اسد ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 14615

مقام های امنیتی در هفتمین نشست وزرای داخله کشورهای عضو سازمان همکاری های جنوب آسیا (سارک) خواهان همکاری این سازمان با افغانستان در امر مبارزه با تروریسم شده است.

وزارت امور داخله با نشر خبرنامه ای گفته است که پاسوال مسعود احمد عزیزی معین پالیسی و استراتیژی وزارت امور داخله در هفتمین نشست وزرای داخله کشور های عضو سارک شرکت کرد.

در خبرنامه آمده است که هدف این نشست افزایش همکاری‌های متقابل، میان کشورهای عضو اتحادیه جنوب آسیا ، مبارزه مشترک با دهشت افگنی و کاهش جرایم جنایی در منطقه می‌باشد که به اشتراک وزرای داخله کشورهای عضو این سازمان در شهر اسلام آباد پاکستان تدویر گردیده بود.

در این نشست، معین پالیسی واستراتیژی وزارت امورداخله دست آورد های اخیر نیروهای امینتی افغانستان را در عرصه مبارزه علیه تروریزم ، قاچاق مواد مخدر ، قاچاق زنان و اطفال و مبارزه با جرایم سازمان یافته را به اشتراک کننده گان اتحادیه کشور های عضو ارایه نموده و خواهان همکاری های بیشتر این اتحادیه در امر سرکوب نمودن گروهای تروریستی و باندهای تخریبکار که امنیت منطقه و جهان را به مخاطره می اندازند گردید.

نماینده افغانستان از مشارکت دوامدار هیات کشورمان در نشست این سازمان به اشتراک کننده گان این نشست اطمینان داده وبر گسترش همکاریهای همیشگی میان کشور های عضو، برای مبارزه با تهدیدات امنیتی تاکید نمود.

وزارت امور داخله گفته است که پاسوال عزیزی در این نشست همچنان ازمبارزه منطقه یی علیه تهدیدات جرایم که افغانستان بیشتر از سائر کشورهای عضو سارک در معرض خطر قرار دارد استقبال نمود.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟