کشته شدن بیش از ده تروریست در منطقه میرزاولنگ

  • انتشار: ۲۲ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 28840

مقامات نظامی که در ولایت سرپل در حال مبارزه با گروه های تروریستی داعش و طالبان است، می گویند در نتیجه درگیری با تروریستان در منطقه میرزاولنگ بیش از ده تن از این تروریست ها کشته و چندین تن دیگر زخمی شده است.

مقام‌های ارتش کشور گفته اند که در نتیجه‌ی عملیات هوایی نیروهای امنیتی در دره‌ی میرزاولنگ ولسوالی صیاد ولایت سرپل، دوازده طالب و داعش کشته شده اند.

عبدالغفار احسان، فرمانده لوای دوم پیاده‌ی قول اردوی دوصد و نه شاهین گفته است که به زودی این منطقه به گونه‌ی کامل از وجود هراس‌افگنان پاکسازی خواهد شد.

به گفته‌ی احسان، نیروهای امنیتی اجازه نخواهند داد که صیاد به دست مخالفان مسلح نظام بیفتد.

پس از به رگبار بسته شدن غیر نظامیان، به شمول کودکان و زنان در میرزاولنگ از سوی گروه‌های طالبان و داعش، هنوز هم این گروه‌ها بر این منطقه مسلط اند.

سومین روز است که نیروهای امنیتی حمله‌های هوایی را برای سرکوب طالبان و داعش در دره‌ی میرزاولنگ ولایت سرپل راه انداخته اند.

عبدالکبیر، آمر هماهنگی نیروهای هوایی شمال گفته است: “طیاره‌های قوای هوایی در فضا است، ما یک بمب را در برابر دشمن استعمال کردیم که در نتیجه هشت مخالف کشته شدند و ضربات ما نیز هم‌چنان جریان دارد.”

فرماندهان نیروهای زمینی اطمیان داده است که به زودی این منطقه را از وجود هراس‌افگنان پاکسازی خواهند کرد.

احسان گفته است: “امروز در خط جنگ ده یا دوازده تن از دشمنان تلف شده اند. اگر ما ده روز توقف کنیم تعداد کشته شده‌گان آنان به یک صدو بیست تن خواهد رسید، اما ما وقت نداریم و کوشش می‌کنیم که زودتر به هدف برسیم. من می‌توانم اطمینان بدهم که صیاد هیچگاهی سقوط نمی‌کند، برعکس ساحه آن وسیع تر می‌شود.”

این در حالیست که فرماندهی قول اردوی ۲۰۹ شاهین در صفحه‌ی فیسبوکش، شمار تلفات مخالفان مسلح نظام را ۳۴ تن نگاشته که در میان‌شان چندین تن از مقام‌های ارشد طالبان در این ولایت نیز شامل اند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟