کریم خلیلی: حملات اخیر در کابل برای تخریب امید مردم افغانستان در برابر صلح انجام شد

  • انتشار: ۱ حوت ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 37348

کریم خلیل رئیس شورای عالی صلح می گوید که حملات اخیر در کابل، برای تخریب ذهنیت صلح خواهی مردم انجام شده است و تا امید مردم را در برابر صلح از بین ببرد.

محمد کریم خلیلی امروز (سه شنبه) در کنفرانس ملی مشورتی صلح با بزرگان قومی و جهادی و نمایندگان شوراهای ولایتی گفت که حکومت افغانستان به پروسۀ صلح تعهد دارد و جنگ راه حل نیست.

آقای خلیلی افزود که فعالیت‌های اخیر شورای عالی صلح سبب شد تا مخالفان صلح در افغانستان، برای سبوتاژ پروسۀ صلح، تغییر ذهنیت مردم در برابر این پروسه و تخریب ذهنیت صلح‌خواهی مردم بر هتل اینترکانتیننتال و چهارراهی صدارت کابل حمله کنند.

رئیس شورای عالی صلح، حملات اخیر مخالفان مسلح را “حرکت خطرناک” خواند و گفت حرکت خطرناکی که در هتل انترکانتیننتال و بعد از آن در چهارراهی صدارت شد یکی از اهداف آن حرکت‌ها تخریب ذهنیت مردم افغانستان در رابطه به پروسۀ صلح بود و ویران ساختن امیدهای جدیدی که به مردم افغانستان ایجاد شده بود.

آقای خلیلی، تأکید کرد که اگر مخالفان مسلح بخواهند برای از بین بردن امید مردم به صلح، انفجارها و حملات قوی‌تر انجام دهند، برعکس ارادۀ مردم و حکومت افغانستان به صلح راسخ تر خواهد شد.

شورای عالی صلح “کنفرانس ملی مشورتی صلح با بزرگان قومی و جهادی و نمایندگان شوراهای ولایتی” را برای دو روز در کابل راه اندازی کرده و هدف آن مشوره‌خواهی در مورد پروسۀ صلح است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟