کریم خلیلی تغییر مسیر لین برق ترکمنستان را خلاف قانون اساسی دانست

  • انتشار: ۶ جوزا ۱۳۹۵
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 13242

رهبر حزب وحدت اسلامی و معاون ارشد شورای صلح با انتشار بیانیه‌ای تایید تصمیم کمیسیون بررسی پروژه برق 500 کیلوولت ترکمنستان، توسط رئیس‌جمهور را مبنی بر تغییر مسیر این پروژه خلاف قانون اساسی دانست.

کریم خلیلی رهبر حزب وحدت اسلامی و معاون ارشد شورای صلح با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: از ریاست‌جمهوری می‌خواهیم تا در تصمیم خود مبنی بر انتقال خطوط نیروی برق 500 کیلوولت از سالنگ تجدید نظر کند.

وی در این اعلامیه از اشرف‌غنی خواست تا خطوط انتقال برق از بامیان بگذرد.

خلیلی اذعان داشت: کمیسیون تحقیق و بررسی که برای رسیدگی به پروژه «توتاپ» توسط رئیس‌جمهور تشکیل شده، دولتی و یک جانبه است.

رهبر حزب وحدت اسلامی افزود: کار کمیسیون ملی و گزارش نهایی آن دو نکته را مشخص کرد، اینکه در طرح اصلی انرژی کشور، مسیر بامیان – وردک برای انتقال انرژی برق 500 کیلوولت تعیین شده است و دیگر اینکه تغییر مسیر این پروژه از بامیان به سالنگ از سوی شرکت برشنا به صورت غیرقانونی و بدون هماهنگی با نهادهای دولتی و مراجع ذیصلاح طراحی و انجام شده است.

کریم خلیلی در این این بیانیه اظهار داشت: کابینه حکومت وحدت ملی طرح ناعادلانه و تبعیض‌‌آمیز شرکت برشنا را برخلاف ارزشهای قانون اساسی و روحیه وحدت و همدلی، در 11 ثور سال جاری تأیید کرده است.

بنابراین تصمیم کابینه و نیز حکم ریاست‌جمهوری که در پی‌ آن صادر شده است، از آن جهت که یک طرح ناعادلانه و تبعیض‌آمیز را تأیید کرده است با توجه به ارزشها و احکام صریح قانون اساسی غیر قابل قبول است.

معاون ارشد شورای صلح تصریح کرد: حرکت دادخواهانه مردمی که در این راستا شکل گرفته تا زمان رسیدن به حق آنها ادامه خواهد یافت.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟