کریم خلیلی: تبعیض در ارگان های دولتی یک واقعیت است

  • انتشار: ۱۰ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 21474

محمد کریم خیلی رهبر حزب وحدت اسلامی و از اعضای رهبری شورای احزاب جهادی و ملی امروز (یکشنبه) در گردهمایی این شورا به مناسب هشتم ثور گفت با حکومت وحدت ملی همکار هستیم و اما اصلاحات جدی می‌خواهیم تبعیض در ارگانهای دولتی یک واقعیت است.

محمد کریم خلیلی همچنان در این مراسم گفت احزاب و شوراهای متشکل از احزاب جهادی نمی‌خواهد که افغانستان تبدیل به سوریه شود.

خلیلی گفت: « هرکسی که بخواهد افغانستان را تبدیل به سوریه کند در مقابل آن می‌ایستیم».

او افزود که تا امروز دشمنان افغانستان در جهت اختلاف انداختن بین مردم افغانستان ناکام شدند و هرچه زمان می‌گذرد، پشتون، تاجیک، هزاره، ترکمن و دیگر اقوام افغانستان با هم متحد‌تر می‌شوند.

خلیلی خاطرنشان ساخت دشمنان ما که بخواهند جنگ‌های فرقه‌یی شیعه و سنی را راه بیاندازند، این آرزو را به گور خواهند برد.

او این را هم گفت که حلقاتی در منطقه و جهان به جهاد جفا کردند و چهرۀ جهاد در افغانستان را به شکل دیگری تعریف کرده مترادف با تروریسم می‌دانند.

آقای خلیلی اضافه کرد که امروز به نحوی از انحا وقتی نام مجاهد گرفته می‌شود یعنی تروریست و وقتی نام جهاد گرفته می‌شود، دهشت‌افگنی و تروریزم تعبیر می‌شود.

این رهبر جهادی گفت : «ما به جهاد و ارزشهای آن احترام قایل بوده و هر حنجره و قلمی که به جهاد توهین کند افغان نیست».

او گفت که ما [مجاهدین] از هر روند و برنامه صلح حمایت می‌کنیم، صاحبان اصلی  کشور ما هستیم و بدون حضور ما هر هرگز امکان ندارد که حکومت افغانستان به جایی برسد.

این چهره جهادی خواستار اصلاحات در حکومت شد و گفت : حکومت وحدت ملی را در جهت دفاع از وطن همکار هستیم ولی اصلاحات جدی می‌خواهیم، نفی تبعیض‌ها و پدیده‌هایی که در ارگانها حاکم است این یک واقعیت است.

در همین حال صبغت الله مجددی گفت که همه یک مشت واحد هستید و اختلاف‌های دینی، مذهبی، سیاسی و قومی را یک‌طرف بگذارید که اگر یک پارچه باشیم هیچ قوتی در برابر ما کاری نمی‌تواند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟