کرزی: افغانستان نباید زیر نام صلح بار دیگر تحت نفوذ پاکستان قرار گیرد

  • انتشار: ۲۸ دلو ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 53587

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان با اشاره به نشست نمایندگان طالبان با مقامات پاکستانی و آمریکایی در اسلام آباد تاکید کرد که روند صلح نباید از سوی قدرت های رقیب برای اعمال نفوذ در افغانستان به گروگان گرفته شود.

کرزی اظهار داشت: برنامه غیرمنتظره دیدار طالبان با نمایندگان آمریکا در اسلام آباد، این خطر را به همراه دارد که افغانستان را به دامن بازی های منطقه ای بیندازد.
رئس جمهور پیشین افغانستان به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: «ما نمی خواهیم که این روند از سوی قدرت های رقیب، برای اعمال نفوذ در افغانستان به گروگان گرفته شود.»
حامد کرزی افزود: «ما نمی خواهیم که افغانستان بار دیگر زیر نام روند صلح، تحت نفوذ پاکستان قرار بگیرد. من به آمریکایی ها واضحا گفته ام که میان صلح در افغانستان و اینکه آمریکا بخواهد بر سر افغانستان، با پاکستان معامله کند، تفاوت وجود دارد.»
این گفته ها در حالی مطرح می شود که چهار روز پیش، طالبان در خبرنامه‌ای اعلام کردند که نمایندگان این گروه با مقامات آمریکایی در اسلام آباد دیدار خواهند کرد.
در اعلامیه طالبان گفته شده که اعضای هیات این گروه در سفر به اسلام آباد، با عمران خان، نخست وزیر پاکستان نیز دیدار خواهند داشت.
در اعلامیه گروه طالبان همچنین گفته شده که پس از نشست اسلام آباد، گفتگوهای نمایندگان این گروه با آمریکا در 25 فبروری در دوحه قطر ادامه خواهد یافت.
همچنین قابل ذکر است که همزمان با سفر قریبا الوقوع بن سلمان به پاکستان، برخی گزارشات از دیدار ولیعهد سعودی با نمایندگان طالبان در اسلام آباد نیز خبر می دهند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟