کرزی از تلاش شکست خورده خود برای اخراج آمریکایی ها از افغانستان خبر می دهد

  • انتشار: ۲۰ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیسیاست
  • شناسه مطلب: 39448

حامد کرزی رئیس جمهور پیشین، ضمن انتقاد از اقدامات آمریکا در مبارزه با تروریسم در افغانستان، گفته است که من تلاش کردم آمریکایی ها را از کشور بیرون بیاندازم اما شکست خوردم.

به گزارش ایندیپندنت، حامد کرزی، رئیس‌جمهور پیشین در مصاحبه با شبکه خبری ان‌تی‌وی روسیه تصریح کرد: من کاملا و به خوبی درک می‌کنم که اگر شما (روسیه) روابط جدیدی با پاکستان و افغانستان ایجاد کنید شما می‌توانید ما را کمک کنید. او تاکید کرد: نه آمریکا و نه بریتانیا نمی‌توانند به افغانستان کمک کنند.

کرزی از حضور آمریکا در افغانستان انتقاد کرده و گفت: هیچ چیز بدون اجازه آنها نمی‌تواند پرواز کند. آنها در کنار ارتش خودشان و نیروهای امنیتی و هواپیماهایشان مزدورانی در افغانستان دارند. من تلاش کردم آنها را از کشورمان بیرون بیندازم اما شکست خوردم.

وی افزود: آمریکایی‌ها در آن زمان همه را فریب دادند. این چه نوع جنگی با تروریسم است. طالبان سلاح‌هایش را هرچه بیشتر می‌کند و ما نمی‌توانیم بدون کمک روسیه با آنها مقابله کنیم زیرا ما متوجه هستیم که طالبان از جانب پاکستان تقویت می‌شود و بخشی از این گروه از خارجی‌ها تشکیل شده است.

کرزای ادامه داد: آمریکا اول از همه میلیاردها دلار به پاکستان تزریق کرده و بعد از آن اعلام کرد که هیچ روابط ویژه‌ای با این کشور ندارد.

او گفت: آمریکا تنها در پاسخ به درخواست‌ها برای توضیح اقداماتش جملات خنثی مثل به منظور دفاع از ثبات در منطقه ارائه کرد.

او گفت که بعد از آن تصمیم به استعفا گرفت که به این نتیجه رسید افغانستان مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟