کرزی از ترامپ خواست اقدامات جدی علیه پاکستان روی دست گیرد

  • انتشار: ۲ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 17198
کرزی

حامد کرزی رئیس جمهوری پیشین از دونالد ترامپ رئیس جمهوری جدید آمریکا خواست که اگر می خواهد در مبارزه با تروریسم موفق شود ، باید سیاست در قبال پاکستان را تغییر داده و علیه این کشور اقدامات جدی کند.

حامد کرزی در گفت‌وگو با شبکه «سی‌.ان‌.ان» اعلام کرد که اگر دونالد ترامپ می‌خواهد در افغانستان موفق باشد و اشتباهات 15 سال گذشته را تکرار نکند باید رویکرد قاطعانه‌ای در قبال پاکستان اتخاذ کند.

وی به ترامپ هشدار داد که هرگونه مدارا و یا اتخاذ موضع نرم در قبال پاکستان توسط دولت جدید آمریکا باعث ادامه بدبختی در افغانستان و ظهور مجدد افراط‌گرایی خواهد شد.

حامد کرزی گفته است که واضح و روشن است که در جنگ های اخیر ولایت های هلمند و قندهار «آی اس آی» یا دستگاه اطلاعات نظامی ارتش پاکستان دست دارد.

کرزی از «بارک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا انتقاد کرد و گفته است که وی آنچه را که باید در مقابله با تروریسم عملی می کرد، انجام نداد.

وی افزوده است: با وجود اینکه بارها تاکید کرده که لانه های تروریسم در پاکستان است، نه افغانستان، شمار زیادی از غیرنظامیان افغان در زمان دولت بارک اوباما بر اثر حملات نظامیان آمریکائی، کشته و یا زخمی شدند.

وی می‌افزاید: ریشه جنگ و خشونت در افغانستان پناهگاه‌های امن تروریست‌ها در پاکستان هستند که دولت باراک اوباما در رسیدگی به این معضل ناموفق بود.

رئیس جمهور سابق افغانستان در رابطه با بازبینی سیاست اوباما مبنی بر اخراج کامل نیروهای خارجی از افغانستان گفت که مشکل در استفاده ابزاری از تروریسم توسط کشور همسایه افغانستان است که بهای آن را مردم افغانستان و پاکستان می‌پردازند.

حامد کرزی تاکید کرد که ترامپ باید ابتکار عمل در این مورد را در دست بگیرد و در صورت عدم توانایی رسیدگی به این موضوع باید از روسیه چین و هند در جلب همکاری پاکستان کمک بگیرد.

وی در رابطه با موضع هند در قبال پاکستان در مورد مذاکره و گفت‌وگو بین دو کشور گفت: هند موضع درستی اتخاذ کرده و تا زمانی که پاکستان از تروریسم استفاده ابزاری کند گفت‌وگو با این کشور هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟