کاهش 60 درصدی سود «سامسونگ» اقتصاد این کمپانی را با چالش جدی مواجه کرده است

  • انتشار: ۱۹ حمل ۱۳۹۸
  • سرویس: فناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 56749

شرکت سامسونگ در گزارش سه ماه اول سال 2019 و در مقایسه با سه ماه اول سال گذشته میلادی اعلام کرده است که با کاهش 60 درصدی سود مواجه شده است.

اوضاع در دنیای سامسونگ به خوبی پیش نمی‌رود.

به نقل از مشبل، این غول الکترونیک کره جنوبی، در آستانه ارائه گزارش درآمدهای این ماهش، راهنمای درآمدها برای سود عملیاتی در سه ماهه نخست 2019 را منتشر کرد، که وضع خوبی را به نمایش نمی‌گذارد.

سامسونگ می‌گوید که پیش‌بینی سود عملیاتیش برای این سه ماهه جمعا 6.2 تریلیون وون (5.5 میلیارد دلار) شود، که حکایت از کاهش 60 درصدی در مقایسه با سود 15.64 تیرلیون وون (13.75 میلیارد دلاری) دارد که در دوره مشابه سال 2018 به ثبت رسانده بود.

به گفته سامسونگ برخی دلایل در کاهش سود آن نقش‌آفرین بوده‌اند، از جمله کاهش تقاضا برای تراشه‌های حافظه برای دیتاسنترها از سوی آمازون و کاهش سفارش برای تراشه‌های ذخیره‌سازی برای آیفون از سوی اپل.
کند شدن سفارش‌ها برای این انواع از تراشه‌ها باعث کاهش قیمت‌ها شده و در نتیجه سود سه ماهه را کاهش داد.

به گزارش ایتنا،«سونگ مینوگ-سوپ»، تحلیلگر HI Investment & Securities Co.، به بلومبرگ گفت: «سامسونگ سخت‌ترین دوران را تجربه می‌کند، ولی احتمالا در نیمه دوم سال تقاضا افزایش خواهد یافت. موجودی نزد مشتریان در حال حاضر زیاد است و خریدها موقتا دچار وقفه شده‌اند.»

به طور مشابه، بیزینس اسمارتفون سامسونگ نیز متزلزل نشان داده و نتوانسته به افزایش سوددهی کمک کند. این شرکت، مانند اپل، شاهد کاهش فروش گوشی بوده است چرا که مشتریان بیش از گذشته به استفاده از گوشی‌های موجودشان ادامه داده‌اند یا به سراغ گوشی‌های ارزانقیمت‌تر (ولی، با این وجود، پر قابلیت) از برندهایی همچون وان‌پلاس رفته‌اند.

گوشی‌های اندرویدی پرچمدار سامسونگ همچنین با رقابت شدید از سوی شرکت‌های چینی همچون هواوی، اوپو و شیائومی مواجهند که دستگاه‌هایی با نوآوری‌هایی همچون زوم اپتیکال پیریسکوپ 5 برابر (P30 Pro) و یا قالب کشویی بازشونده (mi mix 3) را عرضه کرده‌اند.

با وجود این چالش‌ها، خانواده گلکسی S10 می‌تواند سوددهی را در سه ماهه دوم 2019 افزایش دهد.
هر سه گوشی جدید S10 (شامل S10e 749 دلاری، S10 899 دلاری، و S10+ 999 دلاری، مورد استقبال مثبت منتقدان حوزه تکنولوژی قرار گرفته‌اند.

این کمپانی امیدوار است با ورژن 5G گلکسی S10 و گوشی تاشوی گلکسی فولد به معکوس کردن روند نزولی سوددهیش کمک کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟