کانکرت مانیتور: پایان جنگ در افغانستان با تقویت مردم انجام می پذیرد نه افزایش سربازان خارجی

  • انتشار: ۱ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 22924

کانکرت مانیتور(concordmonitor) با بیان اینکه افزایش سربازان خارجی کمکی به پایان جنگ افغانستان نخواهد کرد، نوشت: راه حل برون رفت افغانستان از بحران تقویت مردم این کشور بخصوص دختران و زنان است.

رسانه آمریکایی کانکرت‌مانیتور در گزارشی نوشت:  ۱۶ سال از طولانی‌ترین جنگ آمریکا در افغانستان می‌گذرد و این جنگ نه تنها در زمان انتخابات ریاست جمهوری بلکه بعد از آن به فراموشی سپرده شده بود تا اینکه بزرگترین بمب غیراتمی در آن آزمایش شد.

در طول جنگ افغانستان بسیاری از نظامیان آمریکا و مردم بی گناه افغانستان کشته شدند و آمریکا دوباره در نظر دارد تا به این کشور نیروی نظامی ارسال کند.

بنابر این گزارش، کنگره سالهاست که مسئولیت خود را در حوزه سیاست خارجی را فراموش کرده و به رئیس جمهور سپرده، با این وجود بهتر است قبل از اعزام نیروها، کنگره سیاست جدید آمریکا در افغانستان را مورد بررسی قرار دهد.

طالبان سرزمینهای بیشتری را در افغانستان اشغال کرده و دولت وحدت ملی نیز با درگیری بودن در فساد کارآمدی لازم را ندارد. نیروهای نظامی افغانستان نیز با وجود تقویت شدن اما از نفوذ طالبان در امان نبوده و قادر نیست جلوی پیشروی آنها را بگیرد.

این رسانه آمریکایی نوشت: تجربه اعزام نیروها در افغانستان توسط اوباما نشان می‌دهد که افزایش نیروها نمی‌تواند باعث پیروزی در جنگ افغانستان شود.

با رها کردن افغانستان به حال خود  این کشور به پناهگاه تروریستها تبدیل می‌شود و از سوی دیگر ادامه حضور نظامیان  آمریکا نیز خود دلیلی برای ایجاد تروریست در این کشور است.

در پایان این گزارش آمده است: بنابراین کمک به دولت افغانستان و فهماندن اینکه نکته به رقبای این دولت که همکاری با یکدیگر بهترین راه حل پایان بحران است، می‌تواند بسیار مثمر ثمر باشد. بنابراین راه حل برون رفت افغانستان از بحران تقویت مردمان این کشور بخصوص دختران و زنان است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟