کاروان نیروهای امنیتی در غورماچ هدف کمین طالبان قرار گرفت

  • انتشار: ۵ سنبله ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 46646

منابع در شمال کشور می گویند که کاروان نیروهای امنیتی که از ولسوالی غورماچ به سمت قیصار در حرکت بوده در منطقه ای به نام بازار چیچکتو به کمین طالبان برخورد کرده و ده ها تن از این نیروهای کشته و یا زخمی شده است. همچنین تعداد زیادی از وسایل نظامی یا نابود شده و یا اینکه به دست طالبان افتاده است.

منابع محلی در شمال کشور گزارش می دهند که کاروان نیروهای امنیتی که صبح امروز (دوشنبه) از ولسوالی غورماچ به سمت قیصار در حرکت بوده به کمین طالبان برخورد کرده است.

این منبع به نقل از برخی از نیروهای امنیتی در غورماچ می گویند طالبان در دو طرف جاده عمومی، چهارشنبه الی زوری ها، در داخل باغ ها، خانه ها و حتا دوکان های بازار سنگر گرفته کاروان غورماچ را آماج حملات شدید قرار دادند.

گزارش های غیر رسمی حاکی از آن است که بیش از 80 تن از نیروهای امنیتی در این درگیری کشته و یا زخمی شده است. اما منابع امنیتی می گویند که در این درگیری 3 تن از نیروهای امنیتی جان خود را از دست داده اند و 5 تن دیگر زخمی شده است.

قول اردوی 209 شاهین می گوید که ۵۴ تن از اعضای طالبان به شمول دو تن از فرماندهان مشهور شان بنام های ملا شاولی وملا قیوم مشهور به صداقت کشته شده و ۱۵ تن دیگرشان زخمی شدند.

این قول اردو می گوید که در این درگیری ها ۳ تن از منسوبین نیروهای دفاعی و امنیتی شهید شده و ۵ تن دیگر زخمی شده است.

در ادامه بیانیه این قول اردو گفته شده که کاروان نیروهای امنیتی از ساحه تهدید عبور کرده و به قیصار رسیده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟