نا آرامی های فرانسه در سی و دو سال اخیر بی سابقه بوده است

  • انتشار: ۱۹ قوس ۱۳۹۷
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 50761

 به نقل از شبکه سی ان ان؛ سوفی پیدر، سردبیر دفتر پاریس نشریه اکونومیست به تحلیل اوضاع ملتهب فرانسه پرداخت و اعلام کرد  ناآرامی‌های فرانسه در سی و دو سال اخیر بی سابقه بوده است.

 وی گفت: تحولات جاری در پاریس بسیار خطرناک است. به نظرم، این ناآرامی‌ها بزرگترین بحرانی است که رئیس‌جمهور فرانسه تجربه می‌کند. این ناآرامی‌ها از ناکجاآباد آمده است! مقابله با تظاهرات جاری برای رئیس جمهور فرانسه بسیار دشوار است. این دشواری از دو سطح قابل توجه است. از نظر امنیتی، این تظاهرات موضوعی جدی است. شاهد خشونت‌هایی  بوده‌ایم که در مناطق مرکزی پاریس رخ داده است و از زمان خیزش های ماه مه سال 1986 بی‌سابقه است. این مسئله از سطح سیاسی هم قابل توجه است. شاهد شکل‌گیری جنبشی هستیم که ساختار ندارد و رهبر ندارد. چون این جنبش، رهبر ندارد مذاکره با آن تقریبا ناممکن است. هیچکس در این جنبش نیست که بخواهد با دولت صحبت کند. این جنبش به صورت خودجوش ظهور کرده است و از حمایت افکار عمومی برخوردار است.

همچنین این کارشناس سیاسی ادامه داد: با این اوصاف، مواجهه با این بحران برای او (مکرون) بسیار دشوار است. اقداماتی هم که او اتخاذ کرده نتوانسته است خشونت‌ها را مهار کند. نوعی حس انقلاب هم شکل گرفته که شخص رئیس جمهور فرانسه را هدف قرار داده است. این التهاب بسیار تکان‌دهنده است. بی‌تردید، این تحولات بزرگترین چالشی است که در هجده ماه مسئولیت مکرون بروز کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟