کابل بزودی میزبان وزرای خارجه چین و پاکستان است

  • انتشار: ۲۳ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 24355

کابل به زودی میزبان وزرای خارجۀ چین و پاکستان است و پس از این دیدار، یک هیأت پاکستانی زمان و مکان نشست چهارجانبۀ صلح افغانستان را مشخص خواهده کرد.

دواخان مینه‌پال، معاون سخنگوی رییس جمهور می‌گوید، مبارزه با تروریسم و چه‌گونگی نقشۀ صلح افغانستان شامل محورهای این نشست‌اند.

به گفتۀ آقای مینه‌پال، در این نشست از پاکستان خواسته خواهد شد تا در برابر گروه‌های مخالف دولت افغانستان که به روند صلح نمی‌پیوندند، هرچه زودتر اقداماتی را روی دست گیرد.

اسماعیل قاسمیار، مشاور امور بین‌الملل شورای عالی صلح نیز می‌گوید، چشم‌ به راه هیأت پاکستانی‌اند و اگر موقف اسلام‌آباد در بارۀ صلح افغانستان تغییر کند؛ این نشست با نتایج مثبتی همراه خواهد بود.

به باور آگاهان، این‌بار به احتمال زیاد نشست چهارجانبۀ صلح ثمربخش خواهد بود؛ زیرا اسلام‌آباد با فشارهای بین‌المللی روبه‌رو شده است. آنان می‌گویند، ائتلاف‌های جدیدی در منطقه پدیدار گشته و از جانبی هم نیروهای ناتو نمی‌خواهند افغانستان را ترک کنند، به همین دلیل به صلح افغانستان باید امیدوار بود.

تا کنون پنج دور از نشست‌های چهارجانبه با اشتراک افغانستان، پاکستان، چین و ایالات متحده آمریکا به هدف جلب طالبان به روند صلح در کابل و اسلام‌آباد برگزار شد، اما رد فراخوان صلح از سوی طالبان و تشدید حملات این گروه نشان می‌دهد که ظاهراً این نشست‌ها بی‌نتیجه بوده است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟