کابلوف: درخواست کمک مالی طالبان را رد کردیم

  • انتشار: ۱۱ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 38950

به گزارش خبرگزاری اطلس؛ضمیر کابلوف، نماینده ویژه روسیه برای افغانستان می‌گوید که کشورش درخواست کمک مالی از سوی گروه طالبان را رد کرده است. این اظهارات مقام روسی در حالی مطرح می شود که مقامات نظامی آمریکا روسیه را به حمایت مالی و نظامی از طالبان متهم کرده است.

ضمی کابلوف در یک نشست خبری در مسکو گفت که طالبان گفته اند هر چی که بخواهند و نیاز داشته باشند را میتوانند از داخل افغانستان به دست بیاورند،اما فقط به کمک مالی نیاز دارند.

وی با بیان این که ارتباط روسیه تنها به منظور تأمین امنیت مردم افغانستان است و پاسخ روسیه همیشه این بوده است که پول نداریم.

این در حالی است که آمریکا همواره روسیه را به حمایت از طالبان متهم کرده است اما روسیه این ادعای ها را بی اساس خوانده است کمک به طالبان را رد می کند.

مسکو اخیرا در مورد انتقال تروریست ها و تجهیزات نظامی توسط چرخبال های بدون علامت مشخص در مناطق مختلف افغانستان ابراز نگرانی کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه که در کنفرانس بین المللی تامین امنیت افغانستان و هفته گذشته در تاشکند منتشر شد،در مورد فعال تر شدن گروه طالبان در مناطق مختلف افغانستان و نیز از افزایش حضور نیروهای داعش در شمال افغانستان در مرزهای کشورهای هم پیمان ابراز نگرانی کرد.

در این بیانیه اضافه شده است موارد استفاده چرخبال های بدون علامت مشخص در مناطق مختلف افغانستان با هدف انتقال تروریست ها به این کشور امده اند و گروه داعش نیز موجب نگرانی جدیدی میشود و بروز این چنین موارد که از سوی مقامات رسمی افغانستان نیز تایید شده است باید بطور جدی بررسی شود.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟