چین 29 میلیون دالر به سوریه کمک می کند

  • انتشار: ۳۰ جدی ۱۳۹۵
  • سرویس: اقتصادبین الملل
  • شناسه مطلب: 17144

شی جین پینگ رئیس جمهوری خلق چین که در سوئیس بسر می برد، اعلام کرد که کشورش کمکی به ارزش 29 میلیون دالر در اختیار سوریه قرار می دهد.

وی اعطای این کمک مالی به سوریه را در جریان بازدید از دفتر سازمان ملل در ژنو و در جریان سخنرانی خود در این مکان بیان کرد.

شین هوا خبرگزاری چین روز پنجشنبه نوشت: بر اساس گفته رئیس جمهوری خلق چین قرار است این کمک بشردوستانه به پناهجویان سوری و دیگر مردم این کشور اختصاص یابد که در جریان جنگ داخلی دچار آسیب های جدی شده و خانه و کاشانه خود را از دست داده اند.

شی جین پینگ در سخنرانی دیروز خود همچنین یک بار دیگر تاکید کرد که همه کشورها باید به صلح و حراست از آن اهمیت بدهند و همانطور که کنفوسیوس اندیشمند چینی گفته است، «نباید کاری را در قبال دیگران انجام دهید که مایل نیستید آنها در برابر شما انجام دهند.»

وی افزود: چین از یک کشور ضعیف و فقیر به دومین اقتصاد جهان تبدیل شد اما همچنان خواهان صلح می باشد و هیچگاه به دنبال توسعه طلبی نبوده است.

بر اساس آمار ارایه شده توسط رئیس جمهوری چین، این کشور از سال 1950 تا 2016 میلادی 58 میلیارد و 400 میلیون دالر کمک اقتصادی در اختیار کشورهای مختلف قرار داده است.

وانگ یی وزیر امور خارجه چین نیز سال گذشته و در جریان ملاقات با «ولید المعلم» همتای سوری خود در پکن از کمک 6 میلیون دالری چین به سوریه خبر داده بود.

چین که علاقمند به حل بحران سوریه و خاورمیانه است، فعالیت های خود را برای تحقق این مهم طی دو سال اخیر به شکل قابل توجهی افزایش داده و علاقمندی خود را نیز به اشکال مختلف بروز داده است.

این کشور در همین راستا سال گذشته میزبان «ولید المعلم» وزیر امور خارجه سوریه و هیاتی به سرپرستی «خالد خوجه» رئیس گروه موسوم به «ائتلاف مخالفان سوریه» بود.

دولت پکن همواره نگرانی شدید خود را از توسعه تروریسم و خطر آن برای خود و دیگر کشورها یادآور شده و تاکید کرده که در این راستا هر کاری که بتواند انجام می دهد تا تروریسم گسترش پیدا نکند.

سوریه از سال 2011 صحنه جنگ داخلی بین نیروهای دولتی و تروریست ها از جمله گروه تروریستی داعش است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟