چهارمین قصه «هزار و یک شب» به پایان رسید!

  • انتشار: ۱۵ حوت ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 12537

اختتامیه چهارمین دوره جشنواره بین المللی داستان کوتاه (جایزه ادبی هزار و یک شب) روز جمعه 14 حوت در سرای محله شهادت در شهر ری برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری اطلس، این جشنواره با موضوع مهاجرت و نکوداشت سه تن از نویسندگان ایرانی فعال در حوزه ادبیات افغانستان و با همت جمعی از نویسندگان افغانستان و ایران در قالب موسسه فرهنگی تسنیم با مشارکت و همکاری خانه هنرهای دیجیتال افغانستان ، بنیاد فرهنگی رسانه ای آیه های صلح ، مجمع هنر و ادبیات آیینی مشکات، بنیاد علمی فرهنگی صبح امید برگزار شد.

سید وحید ظهوری مدیر علمی جشنواره در سخنان خود ضمن خیر مقدم و تشکر از مسوولین برگزاری برنامه گفت: تجمعات ادبی و فرهنگی و هنری یکی از مسایل مهم و از نیازهای انسان میباشد که بعضی مثبت و بعضی منفی می نگرند.

ظهوری تصریح کرد:ما امروز به مناسبت چهارمین جشنواره ادبیات داستانی گرد هم امدیم و تجلیل میکنیم از کسانی که در طول این مدت و دهه های گذشته تا امروز و در جشنواره های قبل تا به امروز زحمات شایان و قابل قدری به عمل آوردند.

وی افزود:تجمعات ادبی و هنری ارزش خاصی دارد.ارتباطات نزدیک و تنگاتنگ ادیبان ، فرهیختگان، فرهنگیان و هنرمندانی که به هر نحوی به ادب و هنر مربوط میشوند اهمیت خاص و ویژه ای دارند.

ظهوری گفت: ما برای رشد و تکامل جامعه خود نیاز به آگاهی و فکر و طرح و نظر داریم.

photo_2016-03-05_13-32-07

وی در ادامه افزود:امروز ما گرد هم آمدیم و همراه جمعی از عزیزان و دوستان فرهیخته و فرهنگی کشور عزیزمان افغانستان و جمهوری اسلامی ایران با موضوع مهاجرت این جشنواره را برپا نمودیم.

ظهوری تاکید کرد: جشنواره ادبی محفلی است برای معرفی و بهره گیری از ذخیره معنوی تمدن بشری و مهد زبان فارسی خراسان بزرگ و آریانای قدیم که ایران و اقغانستان امروز وارث آن است.

وی در پایان گفت: ما مجموعه های فرهنگی را هماهنگ کردیم که ان شاالله با برنامه ریزی مشخص و همکاری و پشتیبانی شما عزیزان در مورد برنامه های فرهنگی و کلاسهای آموزشی متعددی که به رشد و تعالی کمک کند می پردازیم.

در پایان این برنامه گروه شعر رزهای صورتی و ستارگان پامیر به اجرای شعر پرداخته و از برگزیدگان و داوران این جشنواره تقدیر به عمل آمد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟