چندین روستا در ولایت فاریاب به طالبان واگذار شد

  • انتشار: ۴ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 29443

بعد از اینکه هفته گذشته اعلام شد ده ها روستا در اطراف ولسوالی چمتال ولایت بلخ به طالبان واگذار شده است، اکنون یک مقام در ولایت فاریاب می گوید بر اثر معامله نیروهای خیزش مردمی در ولسوالی گرزیوان ولایت فاریاب با طالبان سه روستا و چند پاسگاه در اختیار این گروه قرار گرفته است.

سلام وطندار گزارش داده است؛ سه روستا با 6 پاسگاه در فاریاب بدون درگیری به طالبان واگذار شده است، عبدالرزاق کاکر، ولسوال گرزیوان فاریاب می‌گوید که در نتیجۀ نفوذ طالبان میان نیروهای خیزش مردمی و معاملۀ این نیروها با این گروه، ساعت یک بامداد امروز یک پاسگاه راهبردی به نام گل‌تیپه در این ولسوالی به طالبان واگذار شد.

به گفتۀ او، پس آن پولیس مرزی و پولیس ملی در روستاهای تگاب‌شان، گاوکی و جرقلعۀ ولسوالی گرزیوان نیز عقب‌نشینی کرده‌اند و این روستاها با 5 پاسگاهِ دیگر به طالبان واگذار شدند.

آقای کاکر می‌گوید که در حال حاضر خط نخست جنگ در ولسوالی گرزیوان شکسته و نیروهای امنیتی تا ۳ کیلومتری بازار سرچکان در مرکز این ولسوالی عقب‌نشینی کرده‌ا‌ند.

یک منبع امنیتی که نخواست نامش فاش شود با تأیید این خبر به سلام‌وطندار گفته است که برخی وسایط نقلیۀ پولیس نیز به دست طالبان افتاده است.

مسؤولان محلی در گرزیوان می‌گویند که طالبان هم‌اکنون در 3 کیلومتری مرکز این ولسوالی رسیده‌اند و درگیری شدیدی میان نیروهای امنیتی و این گروه جریان دارد.

طالبان هنوز در این باره به رسانه‌ها چیزی نگفته اند.

گفتنی‌ست که در حال حاضر از 30 روستای ولسوالی گرزیوان 13 روستای آن زیر ادارۀ طالبان است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟