چطور تروریست های مشهور جهان و توسط کدام کشور ها نابود گردیدند

  • انتشار: ۲۱ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: امنیت و حوادثبین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 26264

آژآنس بین المللی اسپوتنیک قبلاً در مورد چگونگی نابودی البغدادی رهبر سازمان تروریستی داعش قبلاً خبر داده بود، اینک از چگونگی نابودی خطرناک ترین تروریست های جهان پرده برداشت.

جوهر دودایف اولین رئیس جمهور یچکئریی

به تاریخ 21 اپریل بعد از کشف سیگنال تلیفون توسط اقمار مصنوی، وی با پرتاب راکت رهبری شده توسط امواج رادیوئی در چیچین نابود گردید.

​حسن مسخادوف رئیس جمهور یچکئریی 1997-2005

به تاریخ 8 مارچ 2005 در جریان عملیات خاص نیروهای استخبارات روسیه در زیرخانه نابود گردید. که طبق وعده 10 ملیون دالر برای مخبر پرداخته شد.

رمضان قادروف قصد داشت بخاطر انتقام پدرش، که طبق اطلاعات، مسخادوف قتل پدرش را طرح ریزی نموده بود، او را زنده بگیرد.

​​ابو مصعب الزرقاوی رهبر سازمان القاعده در عراق

درجون 2006 در اثر حمله هوائی طیارات امریکائی در عراق کشته شد که همزمان 7 دستیارش نیز نابود گردیدند.

او شخص بسیار ظالم، غدار بود که با قتل وحشیانه کارمندان سزمان سیا  و نمایندگان کمپنی های امریکائی  که در شرق نزدیک کار میکردند مشهور شده بود.

​شامیل باسایف تروریست خطرناک روسیه

شامل باسایف تروریست چچنی، حملات تروریستی مختلفی در خاک روسیه را سازماندهی کرد. در سال 1991 “باسایف” طیاره مسافربری از مینرالنیه وودی به ترکیه ربود. ربایندگان آن تسلیم شدند و به چیچن بازگردانده شدند. او همچنین اقدام گروگانگیری در یک شفاخانه شهر بودیونوفسک روسیه را کرد که طی آن 147 نفر کشته شدند. بار دیگر در سال 2002 در سالون تئاتر مسکو اقدام به گروگانگیری کرد که 129 تن کشته شدند. حملات انتحاری در سال 2003، انفجار در مترو مسکو در سال 2004، گروگانگیری در مکتب بسلان در سال 2002 منجر به کشته شدن 330 گروگان شد.

خبر کشته شدن “باسایف” بارها اعلام شد. خبر هلاکت وی در سالهای 1995، 2000 و 2005 منتشر گردید. به گزارش استخبارت روسیه، شامیل باسایف در تاریخ دهم جولای 2006 در اثر انفجار ماین مخفنی موتر مهمات در شهر اینگوشیتا کشته شد.

​اسامه بن لادن رهبر القاعده

پس از حادثه تروریستی 11 سپتامبر 2011، اسامه بن لادن در تمام دنیا شناخته شد. او مدت طولانی مخفی شد و بارها خبر کشته شدن او در رسانه های مختلف منتشر شد. محل بودوباش بن لادن توسط قوای کوماندوی بحری امریکا در سال 2011 در پاکستان کشف و مورد حمله قرار گرفت که در نتیجه زدو خورد بن لادن کشته شد و جسد وی به صورت مخفیانه در بحر انداخته شد.

​اختر منصور رهبر طالبان

اختر منصور در ماه می 2016 توسط نیرو های امریکائی کشته شد. او در جولای سال 2015 جانشین ملا عمر شد. منصور در سالهای 2000 در پاکستان محبوس بود و در سال 2006 به افغانستان برگشت و والی قندهار تعیین شد.

​ابوعمر الشیشانی وزیر دفاع داعش در عراق

در اواسط ماه جولای 2016 کشته شدن این قوماندان چیچنی مشهور به الشیشانی که وزیر دفاع داعش در عراق بود، در جنوب موصل اعلام شد. امریکا انعام اطلاعات در مورد محل بودوباش وی را 5 ملیون دالر تعیین نموده بودند.

​رهبر داعش  ابوبکر بغدادی

خبر کشته شدن ابوبکر بغدادی رهبر گروه تروریستی “حکومت اسلامی” بارها نشر شد، اما پس از مدتی خبر زندن بودن وی منتشر می شد. در سال 2015 وی به سختی مجروح شد، اما پس از این جراحات زنده ماند. آخرین خبر پیام “بغدادی” در نوامبر سال 2016 منتشر شد، او حامیان خود را به ادامه مبارزه فراخواند. در اوایل ماه جون 2017 تلویزیون دولتی سوریه از کشته شدن “بغدادی” خبر داد و اعلام کرد که او احتمالا طی یک حمله هوایی کشته شده است.

در 16 جون 2017 وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ممکن رهبر”حکومت اسلامی” در اثر حمله نیروی هوایی روسیه کشته شده باشد.

در تاریخ 30 جون علی شیرازی نماینده رهبر ایران در سپاه قدس در گفتگو با ایرنا خبر کشته شدن البغدادی را تائید کرد، همچنین سایت تلویزیون دولتی ایران تصویری از جسد “بغدادی” منتشر کرد.

11 جولای رهبری داعش به کشته شدن البغدادی اعتراف کرد و اعلام داشت که جاگزین البغدادی تعیین میشود.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟