چرا تروریستها در پاکستان دستگیر نمی‌شوند؟

  • انتشار: ۳۰ عقرب ۱۳۹۳
  • سرویس: دسته بندی نشده
  • نویسنده: محمد حسین جعفریان
  • شناسه مطلب: 1026

از پاکستان خبر می رسد، به تازگی تعدادی از شخصیت های سرشناس سیاسی و اقتصادی شیعه در این کشور نامه های تهدید آمیزی دریافت کرده اند مبنی بر آنکه بزودی ترور خواهند شد .
«شهلا رضا» عضو مجلس ایالتی استان «سند»، «حیدرعباس رضوی» از اعضای حزب متحده قومی مومنت و «فیصل رضا عابدی» عضو سابق حزب مردم از جمله تهدید شدگان هستند. همزمان بسیاری از شخصیت های سرشناس شیعیان، از جمله بازرگانان متعددی نیز چنین نامه‌هایی دریافت کرده‌اند. نامه هایی که در آنها تهدید شده‌اند چنانچه مبالغ درخواستی گروه‌های افراطی را نپردازند، اعضای خانواده آنها به گروگان گرفته یا خود ایشان ترور می‌شوند.

بی‌توجهی دولت برای تأمین امنیت تهدید شدگان، اغلب پایان ناگواری داشته و در بسیاری از موارد به ترورهای وحشیانه و اتفاقات خونین منجر شده است. ترورهای هدفمند شیعیان در پاکستان بیشتر از دوره حکومت «ژنرال ضیاء الحق» آغاز شد. روندی که در هر دو دوره حاکمیت نواز شریف، سرعت و شدت بیشتری گرفت.

از آغاز زمامداری ضیاء الحق تا امروز حدود هشت هزار نفر از شیعیان که پستهای مهم و کلیدی کشوری و لشگری داشته‌اند، توسط تروریستها و آدمکشان حرفه‌ای به خاک و خون کشیده شده و به شهادت رسیده‌اند. حملاتی مرگبار و هدفمند که گاه نظیر مواردی که ذکر شد، با اطلاع و تهدید قبلی صورت گرفته است، اما حیرت آور است که دستگاه‌های دولتی و امنیتی با وجود اطلاع از تهدیدات مشابه، نه تنها هیچ گاه موفق به پیشگیری از وقوع این جنایات نشده که با کمال تأسف و شگفتی تا امروز هیچ کدام از قاتلان این هشت هزار نفر مقامهای شیعه این کشور و نیز قاتلان هزاران تن از شهروندان عادی اهل تشیع این کشور را که باز به دست همین جانیان به شهادت رسیده‌اند، دستگیر نکرده‌اند.

یعنی ده‌ها سال است عده ای آدمکش، مردم را به خاک و خون می‌کشند و در کمال ناباوری تا امروز حتی یک نفر از آنها دستگیر و محاکمه و مجازات نشده است. با این وصف آیا تهدید شدگان اخیر نیز چندی بعد به خاک و خون کشیده شده و دولتمردان پاکستان باز هم تماشاچی خواهند بود؟ چرا سینه چاکان حقوق بشر این جنایتها را نمی‌بینند و در قبال آن ساکتند؟ دولت پاکستان چه نفعی در عدم تعقیب و محاکمه و مجازات این آدمکشان دارد و چرا آشکارا به آنها باج می‌دهد؟

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟