چرا «انصارالله» وارد فاز نظامی نمیشود؟

  • انتشار: ۱۷ حمل ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 3662

پایگاه یمنی «مساءپرس» در تحلیلی به دلایل عدم پاسخگویی انصارالله به عنوان نماینده گروههای مختلف انقلابی به تجاوز نظامی عربستان به همراه ۹ کشور دیگر علیه ملت بی‌گناه یمن پرداخت و نوشت: انصارالله علیرغم تجربه سیاسی کم خود ضربه محکمی به ائتلاف عربی علیه یمن به ویژه «سلمان» پادشاه عربستان و پسرش «محمد» وزیر دفاع این کشور که هیچ تجربه نظامی ندارد، وارد کرد.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از فارس، در ادامه این گزارش مزبور آمده است: ضربه محکم جنبش انصارالله به ائتلاف عربی علیه یمن، همان «عدم پاسخگویی نظامی» علیرغم بمباران شدید و دامنه‌دار تمام مساحت جغرافیایی یمن و ضربه زمینی آینده از اراضی عربستان است. حقیقت این است که عربستان سعی دارد با تحریک شورای عالی انقلاب یمن متشکل از گروههای مختلف یمنی که تحت نام جنبش انصارلله فعالیت می کنند انصارالله آن را به پاسخگویی سریع نظامی وادارد اما انصارالله بر اساس ارشادات فرمانده خود به ساماندهی جبهه داخلی خود روی آورد.

عدم پاسخگویی مناسب چه معانی به همراه دارد؟

*عدم پاسخگویی به این معنا است که یک طرف تجاوزکننده وجود دارد که با تمام قدرت نظامی بمباران می‌کند و هیچ  پاسخی از طرف اول نمی‌بیند؛ طرف اولی که طرف دوم سعی دارد او را «خطری بزرگ» جلوه دهد خطری که –به ادعای طرف دوم- دارای سلاح‌های پیشرفته است و تهدیدی برای امنیت عربی و منطقه‌ای تهدید به شمار می‌رود.

*عدم پاسخگویی به این معنا است که انصارالله علیرغم شهادت واقعیت فعلی علیه آنها و شهادت افسران و مستشاران نظامی مصری، خود را وارد جنگ نظامی نکردند.

*عدم پاسخگویی به این معنا است که دولت‌های جهانی به ویژه دولت‌های طرفدار عربستان مواضع خود را بازنگری خواهند کرد و شهروند یمنی درخواهد یافت که رهبران انصارالله خواهان جنگ و آغازکننده آن نیستند و اکنون فرصتی مناسب برای توقف تجاوز در پیش است قبل از آنکه انصارالله گزینه‌های دیگر را انتخاب کنند.

*عدم پاسخگویی به معنای اوج حکمت و زیرکی (انصارالله) است که دولت‌های عربی و جهانی را وا خواهد داشت تا تلاش‌های دیپلماتیک خود را برای توقف تجاوز نظامی انجام دهند.

*عدم پاسخگویی ، تجاوز نظامی را از نظر اخلاقی و سیاسی در برابر جهانیان رسوا کرد تا جائی که سازمان‌های دولتی حقیقت وضعیت و نتایج بمبارانی که شهروندان را هدف قرار می‌دهد، دریافتند . ائتلاف عربی در یک بن‌بست قرار دارد تا یا جنایاتش را ادامه دهد و یا خودش را از باتلاق بیرون بکشد و اگر گزینه اول را انتخاب کند در جهنمی گرفتار خواهد شد که تاج و تختش را به لرزه در خواهد آورد و تمام نقشه سیاسی در جزیره العرب را تغییر خواهد داد و همه حتی شاهزادگان داخل قصر پادشاهی عربستان از این موضوع وحشت دارند.

*انصارالله موفق شد جبهه داخلی خود را سامان دهد و دشمن گمان می‌کرد ملت یمن فقط سه روز مقاومت خواهد کرد اما رهبر جنبش انصارالله به شکلی بی سابقه بر طرح مقابله با تجاوز نظامی با ساماندهی جبهه داخلی و خارجی متمرکز شد و موفق گردید خود را برای جنگ طولانی مدت آماده کند و اینگونه ابزار شکست حمله نظامی را فراهم نماید.

تحلیلگر گزارش در پایان تاکید می‌کند که یمن اکنون در زمان قبل از پیروزی به سر می‌برد و فروپاشی ائتلاف عربی علیه یمن از هم اکنون آشکار شده و برخی خواهان عملیات زمینی، برخی مخالف آن، بری خواهان توقف حمله و بازگشت به راه‌حل سیاسی و گزینه های دیگر و اختلاف بر سر آنها هستند اما گزینه‌های پیش روی آنها زیاد نخواهد بود.

تجاوز نظامی به یمن ۱۰ روز است که آغاز شده و تا کنون صدها شهروند بی‌گناه زخمی و کشته شده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟