چاپ کاریکاتور جدید توسط مجله شارلی را محکوم می کنیم

  • انتشار: ۲۶ جدی ۱۳۹۳
  • سرویس: دین و اندیشه
  • شناسه مطلب: 2617

شورای علمای شیعه شهرک جبرئیل هرات با انتشار اطلاعیه ای، چاپ مجدد کاریکاتور اهانت آمیز نسبت به پیامبر اسلام در مجله فرانسوی شارلی را محکوم کرد.

در نسخه ای از این اطلاعیه که در اختیار خبرگزاری اطلس قرار گرفته آمده است: دنیای غرب سالهاست که به اشکال مختلف در گوشه، گوشه جهان پروسه اسلام هراسی را به راه انداخته تا به زعم خود از گسترش و نفوذ آخرین دین آسمانی جلوگیری به عمل آورد، متاسفانه در این روزها شاهد توطئه ای دیگر هستیم که توسط مجله شارلی ابدو از ماهها قبل پیگیری شده و تحت پوشش آزادی عقیده و آزادی بیان با چاپ کاریکاتور از پیامبر مهر و رحمت(ص) به اعتقادات بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان جهان توهین صورت گرفته است.

در بخش دیگری از این اطلاعیه که توسط حجت الاسلام والمسلمین امینی از اعضای دفتر آیت الله العظمی فیاض در مسجد جامع شهرک جبرئیل هرات و در حضور نمازگزاران جمعه قرائت شد امده است: شورای علماء تشیع هرات همچنان که اعمال ترریستی را در هر کجا و از هر آدرس که صورت بگیرد محکوم می نماید، این عمل نابخشودنی مجله شارلی ابدو را نیز به شدت محکوم می‌نماید. اسلام دین عطوفت و رحمت برای همه ملل و دارای برنامه نجات بخش اوضاع نابسامان دنیای کنونی بشریت است و آنانیکه بنام و آدرس اسلام دست به قتل عام انسان‌های بی گناه میزنند هیچ ارتباطی به اسلام عزیز نداشته و خواستگاه این اعمال تروریستی به کشورها و دولتهایی برمی‌گردد که خود دشمن قسم خورده اسلام می‌باشند.

اطلاعیه افزوده است: از همه اندیشمندان جهان بشریت و رهبران سیاسی کشورها می‌خواهیم که از این حرکتهای غیر منطقی جلوگیری نمایند تا دیگر قلوب انسانهای آزاده دنیا جریحه دار نگرداند.

شورای علمای شیعه هرات همچنین از نیروهای امنیتی کشور تقدیر کرده و گفته است: شورای علمای تشیع هرات لازم میبیند تا از نیروهای امنیتی پر تلاش و مدافعین کشور که اخیرا مسئولیت تامین امنیت کشور را از نیروهای ائتلاف با افتخار بدوش گرفته‌اند ضمن عرض تبریک، تشکرو قدردانی نموده و از خداوند منان کامیابی و موفقیت روز افزون ایشان را جهت تامین امنیت و مقابله با نیروهای تروریستی استدعا می‌نمایم

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟