پیکر جانباختگان حادثه تاله و برفک با هلیکوپترهای ارتش به زادگاهشان در دایکندی انتقال داده شدند

  • انتشار: ۱۹ جدی ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 16836

اجساد هشت معدنچی که روز جمعه در ولسوالی تاله و برفک ولایت بغلان از سوی افراد مسلح ناشناس به قتل رسیدند، توسط هلیکوپترهای اردوی ملی از ولایت بامیان، به زادگاه شان در دایکندی منتقل شدند.

روز جمعه گذشته، افراد مسلح ناشناس، هشت معدنچی را در دره تاله و برفک ولایت بغلان با ضرب گلوله کشته و چهار تن دیگر را زخمی ساختند.

جنرال نورشاه نماینده اداره امور ریاست جمهوری افغانستان گفته است که ما اجساد این شهدا را به ولسوالی شهرستان دایکندی توسط هلیکوپترهای اردوی ملی انتقال داده و برای اظهار همدردی در مراسم تدفین شهدا اشتراک می‌کنیم”.

آمار معدنچی‌ها که هدف حمله افراد مسلح قرار گرفتند، متفاوت بیان شده است.

اسدالله سعادتی نماینده دایکندی در شورای ملی افغانستان می‌گوید، تا کنون جسد هشت تن از این افراد به مرکز بامیان منتقل شده است.

سعادتی افزود “آماری که قبلآ ارایه شده بود، پنج نفر دیگر از معدنچی‌ها را نیز در جمع شهدا گرفته بودند؛ اما جای امیدواری است، ممکن این پنج نفر از جریان حادثه فرار کرده باشند منتها تا کنون این قضیه نیز روشن نیست”.

ابراهیم یکی از معدنچی‌ها که از حادثه روز جمعه، جان به سلامت برده است، می‌گوید که در مجموع، تعداد آنان ۱۵ نفر بوده که هفت معدنچی درجا کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند؛ اما سه تن دیگر از ساحه فرار کردند.

ابراهیم از نهادهای امنیتی و دولت افغانستان می‌خواهد که جلو افراد مسلح خودسر درافغانستان گرفته شود تا درآینده همچو قضایا رخ ندهد.

محمد حسین یکی دیگر از بازماندگان این حادثه می گوید ” همه کارگران منطقه‌ای بودیم، همه جوان بودند؛ ما را گفتند که شما مسلمان نیستید. ما گفتیم که مسلمان هستیم، کلمه می‌خوانیم! ولی هیچ فکر نکردند. برایشان گفتیم که ما کارگر هستیم، زن و بچه داریم! گفتند که این چیز‌ها سر ما نمی‌شود، ما را تیرباران کردند.”

بازماندگان این قربانیان از دولت افغانستان و نهادهای امنیتی کشور خواستار اقدامات جدی برای شناسایی و محاکمه عاملان این رویداد شدند.

هیأت توظیف شده ریاست جمهوری می‌گوید، یافته‌های اولیه آنان نشان می‌دهد که عاملین این کشتار دو تن بوده که از باشندگان تاله و برفک ولایت بغلان می‌باشند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟