پیش بازی/ دیدار رفت منچستریونایتد و بارسلونا

  • انتشار: ۲۱ حمل ۱۳۹۸
  • سرویس: ورزشی
  • شناسه مطلب: 57041

احتمالا هم نماینده بریتانیا و هم نماینده اسپانیا ترجیح می‌دادند در این مرحله با حریف آسان‌تری رو به رو شوند ولی لیگ قهرمانان اروپا هیچ کمکی به تیم‌های شرکت کننده نمی‌کند.

به نوشته سایت طرفداری، سه قهرمانی پشت سر هم مادریدی‌ها به اندازه کافی برای کاتالان‌ها حوصله بر بوده است تا در این فصل انگیزه خاصی برای شرکت در رقابت‌های اروپایی داشته باشند.

در آن سو منچستریونایتد هم چیزهای زیادی برای اثبات کردن دارد و شاید «انتقام شکست در فینال ۲۰۱۱» هم انگیزه خاصی برای آن‌ها ایجاد کند.

مشخصات بازی

روز و تاریخ برگزاری: چهارشنبه ۱۰ آوریل ۲۰۱۹ | ۲۱حمل ۱۳۹۸ | ساعت: 00:30 بامداد به وقت کابل

تورنمنت: لیگ قهرمانان اروپا | دیدار رفت از مرحله یک چهارم نهایی

ورزشگاه: اولدترافورد

داور: جانلوکا روکی (ایتالیا)

ترکیب احتمالی شیاطین سرخ


منچستریونایتد با حذف فراموش نشدنی پاری سن ژرمن به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت ولی در بدترین برهه ممکن با بلوگرانا رو به رو می‌شود. آن‌ها ۳ مورد از ۴ بازی پس از پیروزی مقابل PSG را با شکست پشت سر گذاشته‌اند که یکی از همین شکست‌ها به کنار رفتن‌شان از رقابت‌های جام حذفی انگلیس منتهی شد. الکسیس سانچز با وجود بازگشت به تمرینات تیم، برای قرار گرفتن در ترکیب ۱۸ نفره تیمش باید تا دیدار مقابل وست‌ هم صبر کند. اریک بایی، آنتونیو والنسیا و احتمالا متئو دارمیان دیگر غایبان یونایتد به دلیل مصدومیت خواهند بود. نمانیا ماتیچ و آندر هررا هر دو، تمرین روز سه شنبه یونایتد را از دست دادند ولی کور سوی امیدی برای بازی کردن در بازی فردا شب خواهند داشت. طرفداران منچستریونایتد منتظر است تا پس از غیبت مارکوس رشفورد در جریان شکست مقابل وولورهمپتون، شاهد حضور او در ترکیب اصلی تیم محبوب خود در بازی چهارشنبه شب باشند. اشلی یانگ، آندر هررا، نمانیا ماتیچ، لوک شاو و آنتونیو والنسیا تنها یک کارت زرد با محرومیت از سوی یوفا فاصله دارند.

ترکیب احتمالی کاتالان ها


صدرنشین لالیگا پس از حذف المپیک لیون به این مرحله رسیده است. آن‌ها در ۱۶ بازی اخیر خود در مجموع رقابت‌ها شکستی را متحمل نشده‌اند و با یک مسی و سوارز آماده سراغ خط دفاع متزلزل حریف می‌روند. گفته می‌شود عثمان دمبله تنها به حدی آماده است تا در بازی فردا شب روی نیمکت بنشیند؛ در نتیجه باز هم فیلیپه کوتینیو در سمت چپ به کار گرفته خواهد شد. آرتورو ویدال که بازی برابر اتلتیکو مادرید را به دلیل محرومیت از دست داد، برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی با آرتور رقابت خواهد کرد و شاید به خاطر خصوصیات تدافعی خود به هافبک برزیلی ترجیح داده شود. ساموئل اومتیتی در بازگشت خود از مصدومیت نظر کادرفنی را جلب نکرده است و این به احتمال بالا یعنی هموطنش کلمنت لنگلت به او ترجیح داده خواهد شد. رافینیا هم به دلیل مصدومیت جایی در ترکیب تیمش نخواهد داشت و ذکر این نکته که نلسون سمدو یک کارت زرد تا محرومیت یک جلسه‌ای در اروپا فاصله دارد هم ضروری به نظر می‌رسد. 

نتایج دیدارهای قبلی این دو تیم

آمار و ارقام

این اولین تقابل منچستریونایتد و بارسلونا در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا پس از رویارویی در فینال ۲۰۱۱ است؛ جایی که نماینده اسپانیا با پیروزی ۳-۱ در ومبلی قهرمان شد. 

منچستریونایتد هرگز در خانه خود یک مسابقه اروپایی را به بارسلونا واگذار نکرده است (۲ پیروزی و ۲ تساوی). پس از پیروزی ۱-۰ شیاطین سرخ در مرحله نیمه نهایی فصل ۸-۲۰۰۷ مقابل بارسا، این نخستین رویارویی اروپایی دو تیم در ورزشگاه اولدترافورد خواهد بود. 

بارسلونا برای هفدهمین بار حضور در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را تجربه می‌کند و از این حیث مشترکا با بایرن مونیخ رکورددار است.

همچنین ۱۲ حضور پیاپی بلوگرانا در مرحله یک چهارم نهایی، یک رکورد به شمار می‌رود.

بارسلونا در ۷۹ درصد از بازی‌های مرحله حذفی خود در اروپا که در بازی ابتدایی مهمان بوده است، موفق به صعود شده است (۲۳ بار از مجموع ۲۹ مورد). 

منچستریونایتد در فصل جاری لیگ قهرمانان دو شکست خانگی مقابل یوونتوس و پاری سن ژرمن را تجربه کرده است.

آخرین باری که آن‌ها در یک فصل سه شکست خانگی در لیگ قهرمانان داشتند، به فصل ۹۷-۱۹۹۶ بر می‌گردد که اوله گونار سولسشر (سرمربی فعلی تیم) در هر سه بازی یاد شده حضور داشت.

لیونل مسی در ۳۰ تقابل با تیم‌های انگلیسی در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، ۲۲ بار موفق به گلزنی شده است؛ بیش از هر بازیکن دیگری در تاریخ این رقابت‌ها. 

پس از این که چلسی در نیمه نهایی فصل ۱۲-۲۰۱۱ بارسلونا را حذف کرد، تیم‌های انگلیسی در ۱۰ مورد از ۱۱ تقابل با نمایندگان اسپانیا در مرحله حذفی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا ناکام ماندند. تنها استثنا در این مدت، حذف سویا به دست لسترسیتی در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان فصل ۱۷-۲۰۱۶ بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟